خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین جمال یاری:

نباید واژگان مقدسی چون نخبه را به اسارت بکشانیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۱۹

حجت‌الاسلام و المسلمین یاری تجلیل از نخبگان توسط مدیریت‌شهری را ستودنی خواند و گفت: نباید واژگان مقدسی چون نخبه را به اسارت بکشانیم.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری با گرامیداشت یاد و خاطره مبارزان نستوه قرون گذشته کشور و شهدای عصر حاضر اذعان داشت: روز رشت در حقیقت یادآور توجه بزرگان تاریخ به این شهر به خصوص در بیش از ۴ قرن گذشته به عنوان مرکز گیلان می باشد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با مثبت ارزیابی کردن احیای دوازدهم دی ماه به عنوان روز رشت و برگزاری مراسم گرامیداشت این روز توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: با تصویب نامگذاری این روز به نام روز رشت و با مروری به گذشته تاریخ استان و اینکه در بیش از ۴۰۰ سال در زمانی که شاید بسیاری از شهرها و روستاهای کنونی تاسیس نشده بود مایه مباهات گیلانیان و رشتوندان در راستای توجه بزرگمردان دوران به این شهر است.

وی در ادامه افزود: البته احیای این گونه موارد به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد؛ در حقیقت تمامی دست اندرکارانی که در پیشرفت و توسعه شهر نقش دارند باید بیش از پیش نسبت به توسعه زیرساخت ها، امکانات خدماتی و رفاهی شهروندان کوشا باشند.

ساختن پارکهای عمومی و سالن های ورزشی از مهم ترین نیاز های شهر است

حجت الاسلام والمسلمین یاری ساخت پارکهای عمومی و سالن های ورزشی برای کلیه صنوف را از مهم ترین نیازهای شهروندان دانست و گفت: متاسفانهشهری که بیش از ۴۰۰ سال مرکزیت منطقه را داشته است به لحاظ زیرساختی از امکانات چندانی برخوردار نیست. این شهر که در ۵۰ سال گذشته محوری برای دیگر استانهای همجوار بوده و تعدادی از شهرهای استانهای اطراف نیز جز گیلان بوده، حتی از داشتن هتل های مناسب برای برگزاری همایش ها و جشن ها محروم است.

رودخانه های آلوده و فقدان کمربندی اصولی در شهر از بزرگترین معضلات است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان رودخانه های آلوده و فقدان کمربندی اصولی در شهر را از بزرگترین معضلات شهر رشت عنوان کرد و نسبت به رفع مشکلات موجود با حضور مدیران کارامد و انسان های فکور با افق دید بالا اظهار امیدواری کرد.

تجلیل از نخبگان کاری ستودنی است/ نباید واژگان مقدسی چون نخبه را به اسارت بکشانیم

وی با اشاره به مراسم تجلیل از مفاخر که توسط مدیریت شهری رشت در روز رشت به منظور تجلیل از نخبگان حوزه های مختلف برگزار شد تجلیل از نخبگان را کاری ستودنی دانست و افزود: ما نباید واژگان مقدسی چون نخبه را به اسارت بکشانیم. زمانی که از چهره ماندگار سخن به میان می آید باید به اقتضای جایگاهش وی را معرفی و از او تجلیل نماییم. سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در عرصه رسالتی خود با توجه به معیارهایی چون توانمندی فکری، سابقه درخشان، لیاقت ها و قابلیت های کارکنان، اقدام به معرفی دوتن از کارکنان نخبه در روز رشت نموده است.

تاکید بر توجه به فرهنگ و آثار میراثی رشت

یاری با اشاره به پیشینه بسیار کهن فرهنگی و میراثی شهر رشت بر ضرورت توجه به فرهنگ و آثار میراثی رشت تاکید کرد و نسبت به تغییر این روند با توجه به سوابق شهردار رشت اظهار امیدواری کرد و گفت: چرا مسجد حاج سمیع با آن همه قدمت باید به حال خود رها شود و طی سالها هیچگونه بازسازی و ترمیمی در آن صورت نگیرد؟ متاسفانه بناهای فرهنگی تاریخی شهر رشت چون مسجد حاج سمیع و حمام های تاریخی ساغریسازان و... در طی سالیان گذشته با بی مهری های گوناگون روبرو شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز