خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی:

فقدان آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۱۸

آیت‌الله مهدوی‌کنی ذره‌ای در اعتقاد خود انحراف نداشت و احترام عمیقی برای ولایت فقیه قائل بود.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی گفت: فقدان آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در مصلای این شهر اظهار کرد: ترویج دین از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی بود.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی ذره‌ای در اعتقاد خود انحراف نداشت و احترام عمیقی برای ولایت فقیه قائل بود.

محمدی‌گلپایگانی به پایبندی عمیق آیت‌الله مهدوی‌کنی به اصول انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل دانشگاه امام صادق(ع) از خدمات ارزنده ایشان برای تربیت کادر مجرب، کاردان و معتقد نسبت به انقلاب اسلامی بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دعوت آیت‌الله مهدوی‌کنی از آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان برای تدریس در دانشگاه امام صادق(ع)، تصریح کرد: ایشان معتقد بود آیت‌الله قربانی می‌تواند جوانانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

وی به مسئولیت تشکیل کمیته انقلاب اسلامی از طرف امام(ره) توسط آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در تامین امنیت مردم و نظام اسلامی حائز اهمیت بود.

محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی به دنبال پست و مقام نبود، اظهار کرد: تصدی سرپرستی وزارت کشور و نخست وزیری به آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به عهده داشت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ریاست جامعه روحانیت مبارز را از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی برشمرد و بیان کرد: نبود وی در جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است و اعتقاد داریم خداوند این امر را جبران می‌کند.

وی در ادامه به اقتدار مقام معظم رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رهبران دنیا التماس می‌کنند به نحوی با رهبر معظم انقلاب دیدار برقرار کنند.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به واسطه‌های مختلف رئیس جمهور آمریکا، فرانسه و نخست وزیر انگلیس برای ملاقات چند دقیقه‌ای روحانی با اوباما، تصریح کرد: امر مذکور در حالی بود که روسای جمهور دیگر کشور‌ها ساعت‌ها می‌ایستادند تا بتوانند با اوباما رئیس جمهور آمریکا دست دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری وجود رهبر معظم انقلاب را سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: برخی فکر نمی‌کردند پس از رحلت امام(ره) نظام پابرجا بماند اما اکنون می‌بینیم با درایت رهبر معظم انقلاب اقتدار نظام اسلامی گسترش پیدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز