خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست امسال؛

۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین گیلان خون‌گیری شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۵۱

تاکنون واکسیناسیون ۱۳ هزار رأس دام علیه بیماری «لمپی‌اسکین» از طرف اداره کل دامپزشکی گیلان انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با اشاره به مقابله با بیماری‌های دامی در گیلان گفت: در نیمه نخست امسال، ۲۷هزار راس دام سبک و سنگین در گیلان خونگیری شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی خونگیری ۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین را از اقدام‌های دامپزشکی در نیمه نخست امسال ذکر کرد و افزود: در این مدت واکسیناسیون علیه بیماری هاری به میزان ۴ هزار و ۲۰۰ قلاده انجام شده است.

وی درباره وضعیت بیماری لمپی‌اسکین تصریح کرد: از کانون این بیماری در ۱۴ شهرستان گیلان آلودگی داشتیم و تعدادی دام آلوده شدند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با تصریح بر اینکه ۱۳ هزار رأس علیه بیماری لمپی‌اسکین واکسیناسیون انجام شد، گفت: این میزان یک‌چهارم جمعیت دامی استان است که به صورت هدفمند و مدیریت شده عملیات واکسیناسیون صورت گرفت.

وی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی‌اسکین را در شعاع سه تا پنج متری عنوان کرد و گفت: این واکسیناسیون به منظور پیشگیری از بیماری لمپی‌اسکین انجام شده است.

عاقبتی با بیان اینکه ۹۵۰ هزار متر مربع اماکن دام علیه بیماری لمپی‌اسکین سم‌پاشی شده است، یادآور شد: علیه بیماری لمپی‌اسکین سم‌پاشی بدن ۱۶۰ هزار رأس دام انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۹ رأس دام آلوده شده بودند، خاطرنشان کرد: این تعداد دام‌های آلوده کشتار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز