خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد؛

بودجه فرهنگی گیلان رشد چشم گیری داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۱۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: تزریق بودجه فرهنگی به این استان در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا ثقتی در نشست مجمع نمایندگان این استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به افزایش چشم گیر بودجه فرهنگی گیلان در ۱۰ سال گذشته گفت: با افزایش بودجه فرهنگی گیلان توانستیم پس از ۱۷ سال تئاتر شهر رشت را بازگشایی کنیم.

ثقتی به افزایش ۵۵ درصدی آمار نشر کتاب در گیلان هم اشاره کرد و افزود: آغاز به کار دوباره مجتمع‌های فرهنگی تعطیل شده، برگزاری بدون حاشیه رویداد‌های فرهنگی-هنری، کنسرت‌ها و تئاتر‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در جشنواره طنز پهلو و مراسم بزرگداشت مرحوم صابری فومنی (گل آقا) در ۱۵ تیر و دکتر محمد معین دعوت کرد.

نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اختصاص بودجه برای مرمت و تعمیر مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌ها و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیات‌های مذهبی را خواستار شدند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ابتدای این نشست، گیلان را، استانِ شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله بهجت، استاد احمد سمیعی‌گیلانی، هوشنگ ابتهاج، دکتر معین و دیگر نامداران دانست و گفت: گیلان سرزمین فرهنگ‌خیز و قطب فرهنگی کشور است که با توجه مفاخر و ظرفیت‌ها باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

محمد مهدی اسماعیلی بر استمرار کمک‌های بودجه‌ای به گیلان تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز