خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:

فشارهای دشمنان عامل فقر مردم ایران است/ مجلس نمی‌تواند برای مال‌باختگان موسسات کاری انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۵۰

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت اقتصادی و روند روبه گسترش فقر در ایران، مهمترین دلیل فقر در ایران را فشارهای دشمنان و تحریم های آنان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "حسینعلی شهریاری " در همایش "زن سالم؛ جامعه سالم " در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بسیاری از خانواده های ایرانی هم اکنون زیرخط فقر بوده که فشارهای دشمنان و تحریم های آنان مهمترین دلیل وجود این خط است.

وی با اظهار تاسف از اینکه دشمنان ایران بر فشارها و تحریم های خود بر علیه ایران اصرار دارند، اظهارداشت: فشارها و اصرار به تحریم ها ادامه دازد و متاسفانه دشمنان دست بردار هم نیستند.

نماینده زاهدان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته ما انقلاب اسلامی داریم و برای دفاع از این انقلاب باید در برابر فشارها و تحریم های دشمنان مان ایستادگی کنیم تا بتوانیم پرچم انقلاب را به دست امام زمان (عج) رساند.

شرایط بد معیشتی عامل استفاده گسترده مردم از فست فودها است

شهریاری از وضعیت سخت اقتصادی و چندشغله بودن مردان و زنان در ایران نیز اظهار نگرانی کرد و مهمترین دلیل " سرطان ها " و روند روبه افزایش آن را " فست فودها " دانست.

وی گفت: چاقی های مفرط و وجود چربی ها سبب بیماری  سرطان " و روند روبه افزایش آن در جامعه بوده و متاسفانه وجود کم تحرکی نیز سبب افزایش آمار این بیماری در کشور شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم تحرکی و انجام ندادن فعالیت های ورزشی علاوه بر بیماری سرطان سبب بیماری هایی چون قندخون و بیماری های قلبی می‌شود، اظهار داشت: نتیجه همه این مراض افزایش مرگ و میرها در کشور است.

شهریاری افزود: اغلب مردان و زنان در ایران بدلیل شرایط بد معیشتی و اقتصادی مجبورهستند دارای چندین شغل بوده و به همین دلیل از " فست فودها " در ساعات مختلف روزانه استفاده می کنند و غذاهای سنتی را کنار گذاشته اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل روی آوردن مردان و زنان به "فست فودها" را وضعیت بدمعیشتی و اقتصادی ایران خواند و اظهار امیدواری کرد شرایط کنونی تغییر و به روند مساعد برگردد.

مردم مقصر مشکلات امروزی هستند نه مسئولان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این ضرب المثل که " خلایق هرچه لایق" هم اظهارداشت: آنچه که امروز در جامعه اتفاق می افتد ناشی از این است که خود مردم می خواهند و خواستار آن هستند.

شهریاری گفت:‌ مردم رای می دهند تا مجلس و دولت تشکیل شود و حتی بطور غیرمستقیم خودشان نیز رهبر را انتخاب می کنند و اگر امروز در کشور مشکل داریم به این معنا هست که خود مردم این را می خواهند.

وی با تاکید براینکه باید مردم خودشان را اصلاح کنند تا مملکت اصلاح شود، خاطرنشان کرد:‌ باید خودمان را اصلاح تا ممکلت اصلاح شود و تا خودمان اصلاح نشویم مملکت اصلاح نمی شود.

نماینده زاهدان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی معتقدست که مردم دلیل و عامل مشکلات امروزی کشور هستند نه مسئولان زیرا که آنان مسئولان را با رای دادن انتخاب می کنند.

 تخلف زنان در مدیریت ها کمتر از مردان است/ اختلاس ها در ایران کار مردان است نه زنان

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدیریت زنان در کشور نیز اشاره و تاکید کرد که مدیریت زنان در حوزه های مختلف به مراتب بهتر از مدیریت مردان است.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: به عقیده ما باید بسیاری از مسئولیت‌ها را به خانم ها واگذار کرد زیرا که مسئولیت پذیری آنان از آقایان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه خانم ها در مسئولیت های مدیریتی کمتر خطا دارند، تصریح کرد:‌ تخلفات زنان در حوزه های مدیریتی نزدیک به صفر بوده و کمتر دچار تخلف می شوند.

شهریاری با اشاره به اختلاس های صورت گرفته در ایران هم اظهارداشت: در همین تخلفات و اختلاس‌ها تخلف زنان خیلی کم و نزدیک به صفر بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که شجاعانه میلیاردها دلار اختلاس کرده و بردند و خوردند و از کشور رفتند و مشکلات امروزی را برای جامعه درست کرده اند آقایان هستند نه زنان.

فضای مجازی عامل از هم پاشیدگی بنیان های خانواده

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود، فضا مجازی را عامل از هم پاشیدگی بنیان های خانواده ها در ایران دانست و از خانواده ها خواست اجازه ندهند فرزندان آنان بطور مستمر با فضای مجازی در ارتباط باشند.

وی گفت:‌ متاسفانه اغلب جوانان و نوجوانان کشور از صبح تا شب در فضاهای مجازی سیر می کنند و از سویی خانواده ها نیز با این موضوعات درگیر هستند.

نماینده زاهدان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی معتقدست که فضای مجازی برای برهم زدن بنیان های خانواده ها شکل گرفته و خانواده های ایرانی باید حواس شان را جمع کرده تا بنیان خانواده های شان از هم نپاشد.

حقوق زنان در کشور ایران رعایت نمی شود

شهریاری تاکیدکرد که متاسفانه به حقوق زنان در ایران توجهی نمی شود و مردان باید بیشتر از آنچه که امروز مشاهده می شود در کنار زنان شان باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌این را بپذیریم که زنان می توانند به فرزندان خود هم شیر ندهند و یا وظیفه ندارذند تمامی کارهای خانه را انجام دهند.

مجلس و دولت عامل برهم زدن آرامش جامعه هستند

شهریاری تاکیدکرد که " مجلس شورای اسلامی بهمراه دولت " عامل برهم زدن آرامش در کشور بوده و باید این دونهاد فکر اساسی برای برهم نزدن آرامش جامعه بکنند.

وی گفت: وقتی که مجلس شورای اسلامی و دولت در تعطیلات بسر می برد آرامش در جامعه حاکم بوده و مردم نیز وارد مسائل سیاسی تنش زا نمی شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوهفته ای که دولت و مجلس تعطیل هستند و مملکت آرامش دارد،اظهارداشت: وقتی مجلس شروع بکار می کند و نمایندگان مسائل سیاسی را مطرح می کنند آرامش کشور به هم می ریزد.

مجلس نمی تواند برای مال‌بختگان موسسات کاری انجام دهد

شهریاری در بخشی دیگر از سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت کنونی در موسسات مالی در ایران هم یادآورشد: متاسفانه اکنون شاهد نارضایتی بسیاری از مردم کشورمان از عملکرد موسسات مالی هستیم و بسیاری از مردم مالباخته شده اند.

وی گفت: این بندگان خدا جلوی مجلس شورای اسلامی تحصن کرده و فکر می کنند مجلس می تواند برای آنها کاری انجام دهند غافل از اینکه مجلس هم قوانین خاص خود را دارد و نمی تواند از این قوانین عدول کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: البته مالبختگان موسسات مالی در ایران جایی را به غیر از مجلس نمی شناسند و آنان را راه نمی دهند اما در مجلس به روی آنان باز است و براحتی می توانند با نمایندگان مجلس دیدار داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه ایران دارای بهترین دموکراسی در دنیا است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی را حتی رهبری انقلاب نمی تواند محنل کند در حالیکه در کشورهای غربی این امکان وجود دارد.

وی گفت: کشورهای عربی بویی از دموکراسی نبرده اند و این موضوع بخوبی قابل مشاهده است.

مجمع خیرین سلامت در مناطق محروم سرمایه گذاری می کند

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با برشمردن برخی تلاش های صورت گرفته توسط این مجمع، از تلاش خیرین مجمع سلامت برای رفع مشکلات محرومین کشور خبرداد.

شهریاری گفت: مجمع خیرین سلامت تاکنون پنج هزار میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور سرمایه گذاری نموده که در شش ماهه اول امسال این عدد 650 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز