خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس شورای اسلامی:

پرداخت طلب تأمین اجتماعی تنها راه رفع مشکلات بیمه‌شدگان‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۹۷

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را از مهمترین و کلیدی ترین مسائل برای ارتقاء خدمات این سازمان به جامعه کارگری دانست.

به گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به نامه 157 نماینده مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: این خواسته نمایندگان بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 کشور طرح شده است.

وی افزود: همچنین انتظار داریم در زمان تنظیم بودجه سال آینده نیز پرداخت بخش قابل توجهی ازبدهی دولت به تأمین اجتماعی پیش بینی شود.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی بیش از 120 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: پرداخت این بدهی باید با جدیت تمام در دستور کار دولت قرار گیرد و شرایطی را فراهم کنیم که دولت در هر سال بدهی همان سال را پرداخت کند تا شاهد تداوم روند فزاینده بدهی های دولت نباشیم.

لاهوتی با تأکید بر اینکه ادامه روند فعلی و افزایش بیشتر بدهی دولت به تأمین اجتماعی بدون تردید منجر به بروز مشکلات فراوان برای سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد، گفت: در حال حاضر مجموع مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت به ارقام نگران کننده رسیده است و جا دارد برای پیشگیری از وضعیت فعلی گام های اساسی برداریم.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط بازنشستگان و کارگران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، خواستار ارتقاء خدمات این سازمان هستند و هیج تلاشی برای تحقق اهداف خود کوتاهی نخواهند کرد.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به جامعه بیش از 40 میلیون نفری و پرداخت مستمری ماهیانه به بیش از 3 میلیون نفر بدون دریافت مطالبات دولت را اقدامی ارزشمند از سوی مدیریت و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی دانست.

لاهوتی ادامه داد: به خاطر این مجاهدت و تلاش گسترده از دکتر نوربخش و همکاران ایشان تشکر می کنیم. رئیس محترم مجلس نیز در جلسه غیرعلنی که درباره سازمان تامین اجتماعی برگزار شد از مدیریت این سازمان بابت خارج شدن از مسائل حاشیه ای و تمرکز بر خدمت رسانی به جامعه کارگری تقدیر و تشکر کردند.

لاهوتی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بدون تکیه به دولت خدمات گسترده ای را به اقشار مختلف جامعه ارائه می دهد و دولت و مجلس بایستی با برنامه ریزی صحیح به گونه ای عمل کنند که استقلال مالی این سازمان پابرجا بماند و این سازمان خدمت رسان که به جامعه کارگری خدمت می کند وابسته به بودجه عمومی کشور نشود.

وی ادامه داد: اگر سازو کار مناسبی برای ایفای تعهدات دولت در قبال سازمان ایجاد نکنیم سرنوشت این سازمان نیز مانند دو صندوق بازنشستگی دیگری می شود که در حال حاضر از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند و در آینده باید 40 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و بودجه عمومی در این سازمان هزینه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز