خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه اعلام کرد؛

وعده‌های بی عمل مسئولین به رشته تیراندازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۹۹۵

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه گفت: مسئولین استان وعده‌های بی عمل بسیاری جهت حمایت از این رشته داده‌اند و در واقع به این رشته مدال آور تا کنون بی توجه بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، آرش نیکبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در استان کرمانشاه از نظر قابلیت های ورزش تیراندازی در شرایط خوبی قرار داریم اما متاسفانه مشکل اصلی ما نداشتن سلاح است.

وی افزود: حداقل اگر حمایت نمی کنند، به هیات یا ورزشکارانمان وام هایی با سود کم بدهند تا بتوانند برای خود سلاح تهیه کنند.

وی در ادامه به تاکیدات بسیار دین مبین اسلام در خصوص آموزش سه رشته ورزشی از جمله تیراندازی به فرزندان اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسئولین استانی به این رشته کم لطفی دارند و برای حل مشکل اصلی آن یعنی تامین سلاح حمایتی ندارند.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: اواخر سال گذشته نشستی را به منظور بررسی مشکلات این رشته با استاندار کرمانشاه داشتیم که وی هم قول دادند حدود پنج میلیارد تومان اعتبار را برای حل مشکل تجهیزات و سلاح تیراندازی اختصاص دهند، اما متاسفانه هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود استاندار کرمانشاه به وعده خود برای کمک به رشته تیراندازی عمل کند، گفت: از سالهای گذشته حدود هفت قبضه سلاح متعلق به هیات داریم که همگی آنها مستهلک و خراب شده‌ و برای تعمیر به تهران ارسال شده اند، اما باتوجه به وارداتی بودن قطعات آنها و وجود تحریم هنوز تعمیر نشده اند.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون سلاح های ما که برای تمرین مورد استفاده قرار می گیرد همه امانتی است و اگر روزی امانت خود را پس بگیرند عملاً هیچ سلاحی برای تمرین وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خرید هر قبضه سلاح برای این رشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که هیات از پس خرید آن بر نمی آید و هر ورزشکاری هم توان خرید آن را ندارد.    

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه در ادامه به سالها بلاتکلیفی پروژه سایت اهداف پروازی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در دهکده المپیک واقع شده و در حال حاضر هم تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید براینکه ورزشکاران اهداف پروازی کرمانشاه به این سایت نیاز جدی دارند، عنوان کرد: در منطقه غرب کشور هیچ سایت اهداف پروازی وجود ندارد و در صورتی که سایت دهکده المپیک راه اندازی شود می توانیم قطب این رشته باشیم و میزبانی مسابقات مختلفی را برعهده بگیریم.

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه ادامه داد: تکمیل سایت اهداف پروازی کرمانشاه حدود شش میلیارد تومان اعتبار می خواهد، اما امسال هیچ اعتباری به آن تزریق نشده است.

نیکبخت در ادامه به میزبانی کرمانشاه در برگزاری رقابت های لیگ منطقه ای تیراندازی در دی ماه اشاره کرد و افزود: این رقابت ها در بخش آقایان با حضور هفت تیم از پنج استان منطقه غرب کشور طی روزهای ششم و هفتم دی ماه به میزبانی سالن شهید یاری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رقابت ها در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی خواهد بود، افزود: طبق برنامه ریزی فدراسیون، تیم اول هر منطقه به رقابت های لیگ دسته اول تیراندازی کشور راه پیدا می کند و سه تیم اول لیگ دسته اول هم به لیگ برتر خواهند رفت.  

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تاکید کرد: در بخش بانوان هم یک تیم از کرمانشاه قرار است در رقابت های لیگ منطقه ای تیراندازی شرکت کند که میزبانی آن به خوزستان واگذار شده است.

وی در ادامه از سرقت بیش از سه میلیارد تومان تجهیزات و تاسیسات سالن تیراندازی شهید طهماسبی واقع در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) خبر داد واظهار داشت:حدود هفت سال قبل این سالن در حالی که هنوز تکمیل نشده بود افتتاح شد، اما باتوجه به نواقصی که داشت، امکان استفاده از آن فراهم نشد، اما متاسفانه هم اکنون عملا به یک سالن متروکه تبدیل شده، و برای احیا آن را در دستور کار قرار دادیم. 

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه خاطر نشان کرد: به این منظور قرار شد که با همکاری بخش خصوصی سالن شهید طهماسبی را از شرایط بغرنج کنونی خود خارج کرده و حتی طی برنامه ریزی انجام شده می خواهیم تا دهه فجر یک دوره مسابقات همگانی تیراندازی و مسابقات قهرمانی استان را در آن برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز