خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد:

۴۰ مورد تجهیزات تفریحی شهربازی کردستان پلمپ شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۱۱

مدیرکل استاندارد کردستان به مجوز ۲۱۶ تجهیزات تفریحی شهربازی ها اشاره کرد و گفت: ۴۰ مورد تجهیزات تفریحی شهربازی کردستان در طول یک سال گذشته پلمپ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور لهونیان روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سنندج، افزود: امسال پوستر روز جهانی استاندارد توسط یک ایرانی طراحی و به عنوان پوستر سازمان بین المللی استاندارد مورد استفاده قرار گرفت.

وی به شعار امسال استاندارد" استاندارد ها شهرها را هوشمند تر می کنند" نیز اشاره کرد و گفت: برای عینیت یافتن شهر هوشمند تعابیر و اصلاحاتی از سوی کشور ها و سازمان های مختلف تبیین شده است اما در توضیح این بحث آمده که شهر هوشمند مبتنی بر اطلاعات و داده و تکنولوژی شش وجه را در خود جای می دهد.

لهونیان ادامه داد: حاکمیت و مدیریت یکپارچه و تعاملات ایجاد شده در سطح شهرها و اقتصاد و کسب و کار الکترونیکی و نیز حمل و نقل و محیط و مردم و در نهایت زندگی هوشمند را دربرمی گیرد.

مدیرکل استاندارد کردستان عنوان کرد: اداره کل استاندارد کردستان در راستای ارتقای هوشمند شدن سطح شهر با بهره گیری از توان و مدیریت کارکنان ضمن بازرسی کارشناسان از واحد های توایدی توانستند اقدامات درخوری را به انجام برسانند.

لهونیان به اقدامات و عملکرد این اداره کل در سال گذشته نیز گریزی زد و گفت: در خصوص واحد های تولیدی صدور ۱۰۱ پروانه و دادن ۱۹ مجوز و تعلیق ۳۶ مورد و همچنین ابطال ۳۴ پروانه از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی تایید و استاندارد سازی آسانسورهای ادارات را دیگر اقدام این نهاد برشمرد و گفت: تایید استاندارد آسانسور ادارات و ساختمان های مسکونی از طریق اداره کل استاندارد انجام می شود و در این راستا بازرسی از ۳۳۱ آسانسور توسط شرکت های بازرسی و اعطای ۳۰۳ مورد گواهی و همچنین بلوکه شدن ۲۰ مورد و اخطار به ۶۸ مورد جهت تعمیر و نوسازی صورت گرفته است.

لهونیان به مجوز ۲۱۶ تجهیزات تفریحی شهربازی ها اشاره کرد و ابراز داشت: با نظارت و بررسی های به عمل آمده صدور ۸۵ مورد گواهی و ۴۰ مورد پلمپ از تجهیزات شهربازی های سطح شهرها و جمع آوری ۵۰ مورد وسایل فرسوده نیز در طول یک سال گذشته شکل گرفت.

وی مصنوعات طلا را دیگر اقدام مهم اداره کل استاندارد ذکر کرد و گفت: به تعداد ۹۳ گشت مشترک از واحد های صنفی طلا در سطح استان حدود ۴۹۲ صنف طلا مورد بازرسی و ۸۷۰ گرم طلا به عنوان طلای فاقد کد شناسایی در سال گذشته قیچی و ضبط شدند.

مدیرکل استاندارد کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات و واردات کالا نیز ۷۵۱ مورد کالا در گمرک باشماق تعیین ماهیت شدند و صدور ۵۱ مورد گواهینامه کالاهای صادراتی و نیز ۹۱ مورد بازرسی طی یک سال گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز