خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد کردستان:

ثبت 589 مورد باسکول همکف در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۱۱۵

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: 589 باسکول همکف در سطح استان توسط اداره کل استاندارد کردستان ثبت شده که از این تعداد 580 مورد کنترل شده و 9 مورد آن هنوز کنترل نشده است.

 به گزارش‌ایلنا، منصور لهونیان با بیان‌این مطلب افزود:درشهرستان سقز 96 مورد باسکول ثبت‌شده در استاندارد داریم که 95 مورد آن کنترل شده و یک مورد آن کنترل نشده است.

 مدیرکل استاندارد استان کردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان بیجار نیز 79 مورد باسکول در استاندارد ثبت شده است که 75 مورد آن کنترل شده و چهار مورد آن کنترل نشده است.

لهونیان افزود: در شهرستان مریوان 72 مورد باسکول ثبت شده‌است که از این تعداد71 مورد آن کنترل شده و یک مورد هنوز کنترل نشده است.

 وی اظهار داشت: در شهرستان‌های کامیاران 51 باسکول، دهگلان 46 باسکول، دیواندره 55 باسکول، قروه 72 باسکول و بانه 21 باسکول ثبت شده است که همه آن ها تحت کنترل هستند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان در ارتباط با کنترل باسکول های همکف تصریح کرد: یکی از اهداف کنترل این اوزان، کالیبره کردن و اخذ برچسب استاندارد می باشد، هدف از کالیبراسیون ایجاد نظامی مؤثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل‌اندازه‌گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آنها بر کیفیت فرآیند تاثیرگذار است. این کار به منظور اطمینان از تطابق اندازه گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اندازه گیری باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند و برای تجهیزات کالیبره شده گواهی کالیبراسیون صادر و ضمیمه دستگاه ‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز