خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح جامع حمل و نقل شهری در سنندج

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۲۴۰

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه طرح جامع حمل و نقل شهر سنندج توسط وزارت کشور و دولت در استان به تصویب رسید، گفت: طرح جامع شهری و طرح جامع حمل و نقل شهری دو روی سکه‌اند و زمانی که این دو با هم باشند، طبیعتا در حل مشکل ترافیک کارساز خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در همایش تقدیر از نمونه‌های ترافیکی و رانندگان قانونمند استان اظهار کرد: امروزه مقوله ترافیک به یک دغدغه جدی در همه جای دنیا و کشورهای مختلف تبدیل شده و این موضوع در شهرهای بزرگتر نمود بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته شهرها دارای مشکلات ترافیکی نبودند، افزود: اگرچه قوانین و مقررات و جرائم بازدارنده‌ای وجود دارد که قطعا تأثیرگذار است، اما این موارد موقتی است و برای حل اساسی معضل ترافیک باید به مقوله فرهنگ بیش از پیش توجه کرد.

قادری خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم فرهنگ ترافیک را که با همه لایه‌های جامعه عجین شده به درستی نهادینه کنیم، مشکلات ترافیکی حل نخواهد شد و لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم تا فرهنگ‌سازی در موضوع ترافیک به خوبی نهادینه شود.

وی با تأکید بر اینکه در ترافیک درون و برون‌شهری باید برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرد، یادآور شد: زمانی که فرهنگ رانندگی درست نشود، کماکان مشکل خواهیم داشت.

معاون استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه مدیریت ترافیک به یکی از ملزومات مهم مدیریت شهری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در دنیا پس از جنگ بزرگترین عامل فوت انسانها تصادفات است و در کشور ما پس از بیماریهای قلبی – عروقی، تصادف دومین عامل مرگ و میر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز