خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت خبر داد:

تأمین ناوگان همگانی در رشت در محدوده‌های کم‌برخوردار

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۹۶۷

رئیس کمیسیون‌حمل و نقل و ترافیک‌شورای شهر رشت گفت: در طرح مذکور نسبت به بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی از طریق مراکز مجاز بازسازی کننده که توسط وزارت کشور تعیین شده‌اند، اقدام می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت امروز در جلسه مشترک سه کمیسیون حمل و نقل، عمران و برنامه و بودجه شورای شهر رشت اظهار کرد: بحث تأمین ناوگان همگانی در رشت موضوع مهمی بوده و در محدوده‌های کم‌برخوردار از جمله حمیدیان، مسکن مهر و ... این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

رضا رسولی با بیان اینکه تعداد 125 دستگاه اتوبوس فرسوده در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی رشت موجود است، افزود:اتوبوس‌های فعال رشت پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و زمانی که بحث هدفمندسازی یارانه‌ها مطرح شد و قیمت نفت 157 دلار بود هیچ کاری در راستای بهبود ناوگان حمل و نقل همگانی انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین ناوگان یک فرصت مناسب را از دست دادیم، تصریح کرد: سازمان شهرداری‌های کشور به منظور تأمین ناوگان با هزینه دولت فرصتی دیگر ایجاد کرده است.

وی افزود: در طرح مذکور بازسازی، نوسازی و تبدیل اتوبوس‌های فرسوده از محل اعتبارات دولتی بر مبنای نظر کارشناسان اعمال می‌شود و وزارت کشور در نظر دارد در مورد بازسازی اتوبوس‌های سازمان‌های اتوبوسرانی کشور از محل اعتبارات دولتی و به ازای خرید اتوبوس‌های فرسوده سازمان‌ها برمبنای نظر کارشناس رسمی توسط وزارت کشور استفاده کند.

وی گفت: در طرح مذکور نسبت به بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی از طریق مراکز مجاز بازسازی کننده که توسط وزارت کشور تعیین شده‌اند اقدام می‌شود و در این راستا نسبت به فروش، جایگزینی یا تبدیل به احسن اتوبوس‌های با عمر بالای 10 سال و اتوبوس‌های مستعمل با عمر نزدیک به 10 سال پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت یادآور شد: انتظار می‌رود 50 دستگاه از اتوبوس‌های شهر رشت را بتوانیم به صورت بازسازی شده از مرکز مورد تأیید سازمان همیاری شهرداری که در قزوین است تحویل بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز