خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی کردستان خبرداد:

بارش باران در نوروز کردستان را فرا می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۳۵

مدیرکل هواشناسی کردستان به آغاز بارش ها در سال نو اشاره کرد و گفت: در هفته اول فروردین ماه با یک سامانه بارشی نسبتا مداوم مواجه خواهیم شد لذا اتخاذ تمهیداتی در راستای کاهش حوادث لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طالب حیدری شامگاه روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور استاندار در استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت بارش امسال سنندج در قیاس با سال گذشته افزود: از اول پاییز تا به امروز 151 میلی متر بارش در سنندج اتفاق افتاده است که این میزان نسبت به سال گذشته 59 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 40 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: به طور کلی میانگین مجموع بارش‌ها در استان با 259 میلیمتر نسبت به سال گذشته  42 درصد و 23 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش بارش را تجربه کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به آغاز بارش ها در سال نو اشاره کرد و ابراز داشت: در هفته اول فروردین ماه با یک سامانه بارشی نسبتا مداوم مواجه خواهیم شد لذا اتخاذ تمهیداتی در راستای کاهش حوادث لازم و ضروری است.

حیدری با بیان اینکه بارش های بهاره را باید جدی گرفت عنوان کرد: این بارش ها در منطقه به شکل غیرمنتظره نمایان می شوند و ممکن است آسیب هایی را در پی داشته باشد بنابراین مردم جهت آگهی می توانند به سامانه 194 مراجعه و از وضعیت جوی مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی این هفته میانگین دما افزایش می یابد و متاثر از غبار ناشی از منطقه عراق می شود که چندان محسوس نیست ولی در خرداد ماه شاهد روند افزایش غبار در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز