خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان:

دانشگاه کردستان رتبه اول منطقه را دارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۷۴۶

فردین اخلاقیان گفت: دانشگاه کردستان در زمینه علمی و کیفیت آموزشی رتبه اول منطقه را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: آموزش عالی ایران، دانشگاه‌ها را بر اساس شاخص‌های کمی و تعداد دانشجو و استاد، دسته‌بندی نموده است که دانشگاه کردستان در رنج 3 قرار دارد ، اما در زمینه علمی و کیفیت آموزشی، دانشگاه کردستان رتبه اول منطقه را دارد و در سطح کشور نیز جزو دانشگاه‌های برتر است.

فردین اخلاقیان درباره وظایف اصلی دانشگاه‌ها اظهار داشت: کار اصلی دانشگاه‌ها پژوهش، تولید علم و کارآفرینی است، دانشگاه کردستان از سال 73 به‌طور مستقل شروع به کارکرده است و در این مدت کم توانسته است در زمینه پژوهشی و علمی، جزو دانشگاه‌های برتر و خوب کشور قرار گیرد .

وی در زمینه کارآفرینی ادامه داد: کارآفرینی یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌هاست و از سال 73 نیز این دانشگاه با انجام کارهای پژوهشی و علمی در راه رسیدن به کارآفرینی اقدامات مناسبی انجام داده اما برای رسیدن به این هدف نیاز به زمان بیشتری دارد.

رئیس دانشگاه کردستان درباره همکاری با دانشگاه‌های خارجی گفت: دانشگاه در زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات علمی و پروژه‌های علمی مشترک، با بعضی از دانشگاه‌های خارجی ازجمله ژاپن و شمال‌عراق تعامل و همکاری خوبی دارد و جذب دانشجویان خارجی، از برنامه‌های این دانشگاه است.

اخلاقیان در زمینه فرهنگی نیز افزود: بودجه فرهنگی سال‌جاری 2 برابر شده و برگزاری مراسم‌ مختلف و دعوت از اساتید برجسته و ایجاد شور و نشاط بیشتر در دانشجویان از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگی بوده است.

وی درباره مسائل عمرانی گفت: محوطه‌سازی، بازسازی و زیباسازی و احداث فضاهای عمرانی به شیوه مناسبی انجام‌ شده و درباره زیرساخت‌ها از جمله تأمین اینترنت برای دانشگاه و خوابگاه‌ها پیشرفت زیادی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز