خبرگزاری کار ایران

ایران و ژاپن به صورت مشترک واکسن تولید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۹۴

قرار است دو کشور پس از برگزاری نشست های تخصصی میان کارشناسان خود و بررسی چگونگی همکاری در تولید واکسن مشترک، آن را عملیاتی کنند.

در ادامه سفر سه روزه هاشمی به ژاپن، دو کشور بر گسترش همکاری ها در حوزه سلامت نظیر تبادل استاد و دانشجو، تعاملات علمی میان دانشگاه‌های پزشکی دو کشور و تولید واکسن موافقت کردند.

به گزارش ایلنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در جریان بازدید از مرکز ملی تحقیقات پزشکی ژاپن به همکاری دو کشور در زمینه تولید واکسن مشترک اشاره کرد که با استقبال طرف ژاپنی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قرار است دو کشور پس از برگزاری نشست های تخصصی میان کارشناسان خود و بررسی چگونگی همکاری در تولید واکسن مشترک، آن را عملیاتی کنند.

همچنین هاشمی از مرکز ملی تحقیقات پزشکی ژاپن بازدید کرد و از نزدیک با نحوه کار این مرکز و فعالیت های صورت گرفته توسط متخصصان آن آشنا شد.

این گزارش می افزاید: از این پس دو کشور همکاریهای خود در حوزه سلامت را توسعه داده و در زمینه های بهداشتی و پزشکی تعاملات بیشتری با یکدیگر خواهند داشت.

وزرای بهداشت دو کشور همچنین بر توسعه همکاری ها در عرصه سلامت تاکید کردند و یادآور شدند، با برگزاری نشست های مشترک علمی و تخصصی می توانند از تجارب علمی یکدیگر بیشتر بهره مند شوند.

همکاری در زمینه درمان، آموزش، بهداشت، دارو و تحقیقات نیز از موارد دیگری بود که از سوی دو مقام عالی رتبه بهداشتی دو کشور به آن تاکید شده است.

گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در سفر سه روزه اش به ژاپن، با رییس کل سازمان تجارت خارجی، رییس بنیاد صلح ژاپن نیز دیدار و گفت وگو کرد و در سمینار تجاری پزشکی ایران و ژاپن سخنرانی نمود همچنین از چند شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات پزشکی بازدید به عمل آورد.

شایان ذکر است، سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به ژاپن فردا(چهارشنبه) به پایان می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز