خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم اصفهان:

22 هزار دانشجو طی50 سال از دانشکده علوم اصفهان فارغ التحصیل شده‌اند اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۴۵

رئیس دانشکده علوم اصفهان؛ با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت این دانشکده درآستانه جشن تولید پنجاه سالگی اش در 31اردیبهشت سال آینده گفت:با توجه به تاثیرگذاری علوم پایه در توسعه و پیشرفت کشور ما معتقدیم که باید بستری مناسب به منظور بررسی چالش‌های موجود درعلوم پایه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان ،مجید اسدی ؛ درنشست پیش ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه هایی که برای برگزاری این مراسم بزرگداشت در اصفهان مد نظر است گفت: دانشکده علوم پایه براساس اسناد و مدارک جزو پایگاه‌های مهم در عرصه تولیدات علمی در دانشگاه اصفهان و کشور محسوب می‌شود که این افتخار به همت اعضای هیئت علمی‌ دانشکده علوم به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: دانشکده علوم اصفهان یکی از بزرگترین و با سابقه‌ترین دانشکده‌های کشور است که با 155 عضو هیئت علمی در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه تحقیقات خوبی در این دانشکده در خارج از دانشگاه و در سطح استان و کشور انجام شده است، بیان داشت: انجام طرح های تحقیقاتی برای شرکت نفت، شهرداری، صا ایران، شرکت رویان، جهادکشاورزی و غیره از این جمله بوده است و نشانه تاثیرگذاری دانشکده علوم از نظر تحقیقاتی است.

دبیر علمی همایش پنجاهمین سال تاسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان؛ با برشمردن اهداف عمده برای برگزاری این جشن تاکید کرد: تکریم و تجلیل از زحمات همکاران فعلی و بازنشسته به پاس خدمات ۵۰ ساله در توسعه علم، تربیت متخصص در سطح کشور و بین المللی، تبادل نظر و تجربیات همکاران فعلی بازنشستگان و فارغ التحصیلان از جمله این اهداف است.

اسدی  ادامه داد: همچنین ایجاد پل ارتباطی میان فارغ التحصیلان شاغل در سازمانها و ارگانهای مختلف کشور و تبادل نظر درباره آنچه آموخته و یا سازمانهایشان بدان نیازمند هستند از مهم ترین این اهداف است.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته توسعه صنعتی تکنولوژی وابسته به پشتوانه علمی علوم پایه است، اضافه کرد: اکنون گروه های زیست شناسی، فیزیک، ریاضی، زمین شناسی و آمار زیرمجموعه های دانشکده علوم هستند و در ۵۰ سال گذشته بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل، وارد بازار کار و مشغول خدمات آموزشی و پژوهشی هستند.

وی نقش دانشکده علوم در تولیدات علمی در سطح بین المللی را شاخص تاثیرگذار توصیف کرد و بیان داشت: دانشکده علوم که در سل ۱۳۴۳ تاسیس شده است یکی از پایگاه های معتبر تولید علم در کشور است.

اسدی؛ اظهار داشت: این دانشکده با درنظر گرفتن دانشکده شیمی دارای ۱۵۵ عضو هیئت علمی است که در حال حاضر بالغ بر سه هزار دانشجو در این دانشکده در رشته‌ گروه‌های آموزشی فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، زمین‌شناس، آمار و شمی مشغول به تحصیل هستند.

  رئیس دانشکده علوم اصفهان؛ با اشاره به اینکه افراد شاخصی در زمینه های علوم پایه در صبح این همایش سخنرانی خواهند داشت، گفت: برنامه بعدازظهر در داخل ۶ گروه دانشکده علوم نشست های تخصصی برگزار می شود.همچنین از وزیر علوم، معاونان، استاندار، شهردار اصفهان و مسئولان استانی دیگر برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است.

 وی افزود: تاکنون بالغ بر 21هزار و 500 از دانشکده علوم پایه فارغ‌التحصیل شده‌اند و دانشکده علوم به اذعان آمار‌های رسمی نقش بی‌بدیل و موثری در تولیدات علمی استان و کشور دارد.

وی در تشریح گروه‌های آموزشی و زیر گروههای دانشکده علوم دانشگاه اصفهان گفت: گروه زیست‌شناسی به عنوان بزرگترین گروه آموزشی دانشگاه اصفهان با 36 عضو هیئت علمی  و5هزار دانشجو؛ گروه شیمی دومین گروه بزرگ دانشکده علوم با دارا بودن 32 عضو هیئت علمی و با فارغ‌التحصیلی بالغ بر 4هزار و 200  دانشجو؛ گروه آموزشی فیزیک سومین گروه آموزشی تحت مدیریت دانشکده علوم دانشگاه اصفهان با دراختیار داشتن 27 عضو هیئت علمی و 230 دانشجو؛ گروه ریاضی دانشکده علوم پایه با 22 نفر عضو هیئت علمی و240 نفر دانشجو؛ گروه زیست‌شناسی پنجمین گروه دانشکده علوم پایه  با تعداد 21 عضو هیئت علمی و بیش از 2 هزار و 500 نفر دانشجو ی فارغ‌التحصیل شده و آخرین گروه آموزشی دانشکده علوم پایه، گروه آماربا 13 عضو هیئت علمی کار خود را در رشته‌های گرایش آمار و کابرد، آمار محض و آمار اقتصادی و اجتماعی  درسال70  آغاز کر ه است و درحال حاضر این گروهها از فعالان علمی این دانشکده هستند.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

   

 ز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز