خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای کردستان خبر داد:

کشف ۹۰ درصدی جرائم فضای مجازی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۹

اشخاص در صورت دریافت ایمیل، پیامک و درخواست ارسال اطلاعات شخصی یا حساب بانکی به بهانه های برنده شدن در قرعه کشی یا دریافت خدمات یک سایت، به در خواست آنان هیچ توجهی نکرده و از ارسال اطلاعات بانکی و شخصی خود جدا خودداری کنند.

ایلنا: رئیس پلیس فتای کردستان از کشف ۹۰ درصدی جرائم فضای مجازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، فرامرز شاکری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: درهشت ماهه نخست سال جاری میزان جرایم اینترنتی در استان به نسبت مدت مشابه سال پیش ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مدت زمانی ۳۷متخلف فضای مجازی در استان دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی از طریق اینترنت از جمله جرائمی است که در حوزه فضای مجازی رخ داده و بیش از ۴۷ درصد کل جرائم را به خود اختصاص داده است.

شاکری، علت وقوع این جرم را عدم توجه و دقت دارندگان حساب بانکی در نگهداری اطلاعات حساب‌های بانکی خود و عدم آشنایی صاحبان حساب با خطرات فضای مجازی عنوان کرد.

وی افزود: پلیس فتای استان در راستای پیشگیری از وقوع جرائم رایانه‌ای به شهروندان و عموم مردم توصیه می‌کند برای انجام امورات اینترنتی از قبیل ثبت نام و غیره به افراد مطمئن و مسلط به اینترنت مراجعه و بلافاصله پس از انجام خدمات مورد تقاضا، در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز کارت عابر بانک خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای کردستان یادآور شد: اشخاص در صورت دریافت ایمیل، پیامک و درخواست ارسال اطلاعات شخصی یا حساب بانکی به بهانه‌های برنده شدن در قرعه کشی یا دریافت خدمات یک سایت، به در خواست آنان هیچ توجهی نکرده و از ارسال اطلاعات بانکی و شخصی خود جدا خودداری کنند.

شاکری به وظایف پلیس در این خصوص اشاره کرد و گفت: صیانت از هویت ملی، حفظ و صیانت از اطلاعات شخصی افراد و سازمان‌ها، حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی و هویت دینی و همچنین تامین امنیت در فضای مجازی برای همه کاربران، حوزه کسب و کار و دولت مهم‌ترین رسالت پلیس فتا است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به پایگاه پلیس فضای مجازی به نشانی www. syberpolice. ir از مردم خواست با مراجعه به آن از جرائم به وقوع پیوسته در کشور و موضوعاتی که توسط پلیس فتا رصد می‌شود، اطلاعات کسب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز