خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای کردستان خبرداد:

برداشت غیرمجاز از حساب افراد، در صدر جرایم سایبری

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۵۷

نرخ جرائم رایانه‌ای به شدت در حال افزایش است / نگهداری ناصحیح اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری افراد در فضای مجازی از جمله دلایل وقوع جرایم فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای کردستان اظهار داشت: برداشت غیرمجاز از حساب افراد، بیشترین آمار جرایم سایبری در سال های گذشته را در کردستان به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، فرامرز شاکری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه نرخ جرائم رایانه‌ای به شدت در حال افزایش است، تصریح کرد: از کل جرائم رایانه‌ای ۵۰ درصد مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص از طریق اینترنت است.
وی، سرقت، نشر اکاذی و هتک حیثیت را در رتبه های بعدی فراوانی جرایم فضای مجازی دانست و افزود: در زمینه وقوع و تشکیل پرونده‌های جرائم فضای مجازی در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد در استان رشد داشته که در مجموع حدود ۸۹ درصد از این پرونده ها منجر به کشف شده است.
شاکری، اصلی‌ترین دلایل وقوع جرایم فضای مجازی را نداشتن اطلاع کافی کاربران اینترنتی و نیز نداشتن توجه لازم به ارتقای امنیت سامانه های رایانه ای عنوان کرد وگفت: نگهداری ناصحیح اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری افراد در فضای مجازی از دیگر دلایل وقوع جرایم فضای مجازی است.

تشکیل تیم ویژه‌ای با هدف رصد شبکه‌های اجتماعی در کردستان
رئیس پلیس فتای کردستان با بیان اینکه به همین منظور تیم ویژه‌ای با هدف رصد شبکه‌های اجتماعی در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: صیانت از هویت ملی، حفظ و صیانت از اطلاعات شخصی افراد و سازمان‌ها، حفظ و صیانت از ارزش‌های اسلامی و هویت دینی و همچنین تامین امنیت در فضای مجازی برای همه کاربران، حوزه کسب و کار و دولت مهم‌ترین رسالت پلیس فتا است.
شاکری در ادامه سخنانش از شناسایی یک سایت متخلف در سطح استان خبر داد و افزود: این سایت که عکس‌های غیراخلاقی را درج و با ترغیب کاربران به ورود برای دیدن عکس‌ها و امکانات دیگر سایت از حساب‌های آنان برداشت می‌کرد شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای کردستان بیان داشت: کاربران به محض کلیک بر روی این عکس‌ها به یک درگاه بانکی فیشینگ برخورد می‌کردند و در زمان پرداخت اینترنتی حق ورود ۱۰ هزار ریالی تمام اطلاعات حساب خود را در اختیار طراحان سایت قرار می‌دادند.
وی اضافه کرد: در این راستا دو نفر که کمتر از ۲۵ سال سن داشتند و مهندس کامپیوتر و دیگری صاحب یک شرکت خدمات رایانه بودند، دستگیر شدند.
شاکری یادآور شد: این افراد با طراحی سه سایت مختلف ضمن استخراج اطلاعات حساب ۵۰ نفر، سه میلیون تومان از حساب آن‌ها برداشته کرده‌اند.
رئیس پلیس فتای کردستان با بیان این‌که متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده سرگرمی را مهم‌ترین هدف از انجام این کار عنوان کرده‌اند، گفت: این ۲ نفر در کنار برداشت از حساب‌ها بیش از ۳۰۰ ایمیل مختلف افراد را نیز حک کرده‌ و قصد اخاذی از آن‌ها را داشته‌اند.

مردم مراقب سایت‌های بی هویت باشند
وی در ادامه سخنانش از مردم خواست در خرید اینترنتی مراقب سایت‌های بی هویت باشند و از طریق رایانه‌های شخصی اقدام به این خریدها کرده و از معاملات این چنینی در کافی‌نت‌ها و سایر اماکنی که احتمال تخلف در آن وجود دارد اجتناب کنند.
شاکری با اشاره به اینکه باید افزایش دانش فضای سایبری همواره مورد توجه باشد، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای برای ارائه راه‌کارهای مورد نیاز کاهش جرایم دارند و پلیس استان آماده تعاملات تخصصی با خبرنگاران در حوزه راهکار کاهش جرایم است.
وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا انتظامی استان کردستان واقع در خیابان پاسداران، پشت پاساژ بهاره، در دوشیفت صبح و عصر به صورت حضوری وتلفنی با شماره تماس ۲۱۸۵۹۱۵ آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز است.
رئیس پلیس فتای کردستان در پایان سخنانش افزود: همچنین کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فضای سایبر و اقدامات پلیس فتا ناجا در این خصوص به وب‌سایت پلیس فتا(www. cyberpolice. ir) مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز