خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان مطرح کرد:

لزوم تجدیدنظر در نحوه مدیریت جنگل‌ها و مراتع

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۴۴

امام جمعه کاشان گفت: با توجه به اینکه منابع ، مزارع و منابع طبیعی در سطح کشور در معرض استفاده افراد سودجو قرار می گیرد باید در بحث اقتصاد مقاومتی در نحوه مدیریت این منابع تجدید نظر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با معاون و نماینده ولی فقیه در امور جنگل‌ها و مراتع استان اصفهان و مسئولان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ، جنگلها ، صحراها ، کوهها و منابع طبیعی را از جمله منابع ثروت در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر به صورت جدی و برنامه ریزی شده از این منابع ملی با نصب دستگاه‌ها و دوربین‌های پیشرفته استفاده شود، سود جویان نخواهند توانست از این سرمایه های ملی سوء استفاده کنند.

 عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی دارای ارکانی است، گفت : اگر کشوری بخواهد مقتدر باشد باید از آب ، زمین و کار در کنار هم به درستی استفاده  کند.

وی با تاکید بر بهره برداری منابع آبی با مدیریت علمی گفت :با توجه به اینکه 90 درصد آب کشور در بخش‌های کشاورزی مصرف می‌شود و در آینده با مشکل جدی بحران آب مواجه خواهیم شد باید حداقل 80 درصد منابع آبی به صورت قطره ای استفاده شود.

 امام جمعه کاشان با تاکید برخودکفایی در مصرف  محصولات  کشاورزی و غذایی داخلی  گفت : اگر یک ملت نتواند غذای خود را خودش تامین کند باید دست خود را به بیگانگان داراز کند و این ننگ است که  برای برنج نیازمند روسیه و آمریکا باشیم .

 درابتدای این دیدار مسئولان ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان و آران و بیدگل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود ، حفظ اراضی ملی و متصرفات منابع طبیعی از دستبرد سود جویان را نیازمند نیرو ، امکانات مناسب و همکاری کلیه دستگاه‌های اداری عنوان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز