خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی لرستان

بزرگ‌ترین خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی در خرم آباد صورت گرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بزرگ‌ترین خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی استان در حاشیه شهر خرم‌آباد در منطقه پشته حسین آباد به مساحت 60 هکتار با حضور دادستان خرم‌آباد و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران افزود: اراضی ملی در حاشیه شهر خرم آباد می‌بایست بر اساس ماده 10 قانون مسکن و شهرسازی جهت توسعه شهری در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته به اتفاق دادستان خرم‌آباد و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و شهرداری خرم‌آباد از اراضی ملی حاشیه شهر که سند آنها در اختیار منابع طبیعی هستند بازدید و تاکید داشتند جهت رفع محرومیت‌زدایی از محله‌های حاشیه‌نشین و نداشتن فضای سبز مناسب جهت آسایش و تفریح و تفرج ساکنان در اختیار شهرداری قرار گیرند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه اراضی مذکور در ید چند زمین خوار بود تصریح کرد: موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مطرح و مصوب شد با متخلفان برخورد و اراضی از ید آنها خارج شود تا جهت توسعه فضای سبزشهری اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: بر این اساس طی دستور دادستان به منابع طبیعی و شهرداری و حمایت نیروی انتظامی در 17 بهمن از60 هکتار از اراضی ملی پلاک 41 بخش 2 خرم آباد موسوم به پشته حسین آباد رفع تصرف شد.

نجفی عنوان کرد: بر اساس قیمت زمین در منطقه مذکور، ارزش اراضی 60 هکتاری رفع تصرف شده 600 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کد خبر : ۳۴۵۶۳۰