خبرگزاری کار ایران

ناصر مهدوی:

سرحدی‌زاده در زندگی عمل اخلاقی و مرگ‌اندیشی پیشه کرد/ ما با تاریخی که امام حسین(ع) ساخت، بیگانه هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۳۵۲

یک استاد دانشگاه و صاحب‌نظر در تحلیل عرفان گفت: «آقای سرحدی‌زاده در مقابل جلوه‌گری دنیا چشم بست و عمل اخلاقی و مرگ‌اندیشی پیشه کرد.»

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «ناصر مهدوی» در مراسم یادبود چهلمین روز از درگذشت «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» که شب گذشته (سه‌شنبه/۴ شهریور) در محل مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم «ابوالقاسم سرحدی‌زاده» در مقابل مقام دنیوی تاب آوردند، مغلوب نشدند و فکر خود را با مرگ‌اندیشی از اندیشه سوءاستفاده از مقام دور نگه داشتند، گفت: «آنها که سر در آخور داشتند، باختند. آنها بازندگان زندگی هستند.»

وی افزود: «سقراط می‌گفت اگر یک نفر را دیدید که از فردی دیگر تازیانه می‌خورد به حال فردی که تازیانه می‌خورد دل نسوزانید؛ بلکه به حال آنکه تازیانه می‌زند، تاسف بخورید. آنها که از قدرت سوءاستفاده می‌کنند و ظلم روا می‌دارند، بازندگان زندگی هستند.» 

مهدوی با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیت شکنجه‌گر را نپذیرفت و مروج آزادی بود، گفت: «حسین(ع) را نشناختیم و درگیر ظواهر شدیم. اگر امام حسین(ع) را می‌شناختیم، می‌فهمیدم که او مروج پذیرش ظلم نبود و انسان را برای آزادی و رهایی از بندگی می‌خواست. حسین(ع) برای سلامت نفس آدمی حماسه آفرید اما ما درگیر ظواهر حماسه شدیم، نه دلایل آن.» 

این استاد دانشگاه افزود: «من به بسیاری از مسئولان جامعه امیدی ندارم. می‌‌دانم که خلفای اموی چه ضربه‌ای به دین زدند؛ اما بدترین لطمه را معلمان شیعی به دین زدند؛ چراکه به مردم نگفتند حسین(ع) برای آزادی انسان و نپذیرفتن صاحب قدرت و رد تمام اشکال ظلم‌پذیری، قیام معنوی خود را برپا کرد.» 

وی افزود:« حسین بن علی(ع)، تاریخ را از مسیر آزادی و در تمام اشکال پذیرش قدرت، ساخت. ما نشان دادیم که با تاریخی که او ساخت بیگانه هستیم؛ البته من با وجود ناامیدی از مسئولان، به نسل جدید و حرکت‌هایی که برای اصلاح دین از مسیر عرفان انجام می‌دهد، امیدوارم.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز