خبرگزاری کار ایران

کارگران کمباین‌سازی اراک خواستار قرارداد مستقیم با کارفرما هستند/ اداره کار: هیئت‌های حل اختلاف بررسی‌ها را شروع کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۸۳

کارگران کمباین‌سازی از سال‌های قبل مطالبات ریالی از کارفرما دارند که پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کمباین‌سازی اراک خواستار تبدیل وضعیت حدود ۷۰ نفر از کارگران شدند. به گفته آنها این کارگران به صورت مستقیم با شرکت قرارداد ندارند و با وجود سابقه طولانی نتوانسته‌اند با شرکت قرارداد ببندند.

محمدحسین بیات (رئیس پیشین شورای اسلامی کار کمباین سازی اراک) با بیان این مطلب که نبود امنیت شغلی مهم‌ترین مشکل کارگران و ازجمله کارگران کمباین‌سازی اراک است به ایلنا گفت: در حال حاضر کمباین‌سازی به مشکلات آذرآب و هپکو دچار نیست؛ دستمزدها در واحد ما به روز است و سفارشات خوبی هم داریم. با این حال کمباین‌سازی ظرفیت بیشتری برای تولید دارد و این مسئله نیازمند توجه ویژه به این صنعت است.

به گفته او؛ این واحد تولیدی تا سال‌ ۸۹ نزدیک به ۶۰۰ کارگر داشته که طی سال‌های قبل تعدیل و بازنشسته شده‌اند و اکنون تعداد کارگران این شرکت به حدود ۳۷۰ کارگر رسیده است. اکنون مشکلات کمباین‌سازی حل شده اما نیاز است که دولت به مشکلات این شرکت توجه کند. البته در سال ۹۴ که حدود ۲۳۷ نفر تعدیل شدند، همگی بازگشت به کار شدند اما این کارخانه ظرفیت این را دارد که افراد بیشتری را مشغول به کار کند.

طبق اظهارات بیات؛ وزارت جهاد کشاورزی به صورت سالانه سفارشات مشتری را از کمباین‌سازی طلب می‌کند و همین امر یک کمک ویژه به شرکت ما بوده است.

این کارگر کارخانه کمباین‌سازی اراک افزود: یکی از مشکلات کارگران این واحد تولیدی عدم تبدیل وضعیت قرارداد کاری تعدادی از پرسنل است که شرکت با آنها قرارداد مستقیم ندارد. آنها با وجود سابقه کاری زیاد هنوز با شرکت قرارداد ندارند. برخی از این کارگران به صورت روزمزد و برخی به صورت قرارداد با یک شرکت پیمانکاری کار می‌کنند.

محمدتقی آبایی (مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) نیز درباره مشکلات کارگران این کارخانه به ایلنا گفت: کارگران کمباین‌سازی اختلافی با کارفرما در نحوه محاسبه دستمزد در اوایل ۹۰ داشتند که در هیئت‌های حل اختلاف مطرح شده است. آن زمان کارفرما متعهد شد که این مسئله را به مرور زمان حل کند.

او ادامه داد: این شرکت چند سال پیش دچار مشکل شده بود که توانست از بحران بگذرد و کارگرانی که آن زمان مجبور به تعدیل شده بود را به کارخانه بازگرداند. البته برخی کارگرانی که بازنشسته شدند، مجدداً جایگزین نشدند.

طبق اظهارات آبایی؛ برخی کارگران نسبت به قرارداد کاری‌شان هم مشکلاتی داشتند که در  دست پیگیری است.

گفتنی است که طی روزهای اخیر اعتبارنامه نمایندگان شورای اسلامی کار کمباین‌سازی به اتمام رسیده و مقدمات برای انتخابات جدید آماده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز