خبرگزاری کار ایران

پیرامون اعتراض کارگران پیمانکاری شهرداری شادگان مطرح شد؛

بیمه‌ها پرداخت شده، حقوق‌ها تا پایان سال تسویه می‌شود/ رنج شادگان از آلاینده‌های شرکت‌های نیشکر

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۲۹۸

در پی اعتراض کارگران پیمانکاری شهرداری شادگان به معوقات مزدی، عدم طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حق بیمه‌هایشان، نماینده شادگان در شورای استان خوزستان گفت: بیمه‌ها پرداخت شده و تا آخر سال‌ باقی حقوق‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابتدای این هفته کارگران پیمانکاری شهرداری شادگان در اعتراض به چندماه دستمزد معوقه، عدم طبقه‌بندی مشاغل و عدم پرداخت حق بیمه‌هایشان تجمعی را برگزار کردند.  

مهدی یاری (نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان) پیرامون اعتراضات کارگران گفت: اعتراض کارگران معطوف به‌ عدم طبقه‌بندی مشاغل و حقوق‌های معوقه بود.

وی در ادامه، اظهار داشت: به تازگی در جلسه‌ای که با حضور دادستان، رییس شورای شهر و شهردار پیرامون مسائل کارگران معترض برگزار شد، قرار شد تا آخر سال تمام حقوق‌ها پرداخت شود.

وی اشاره کرد: ظرف ۴۵ روز گذشته ۳ ماه حقوق معوق کارگران پرداخت شد و تا آخر سال نیز با آنها به‌طور کامل تسویه حساب خواهد شد. به‌علاوه لیست بیمه کارگران حدود سه روز پیش رد شده و از این لحاظ مشکلی دیگر وجود ندارد.  

یاری با بیان اینکه کارگران معترض، جزو نیروهای پیمانکاری شهرداری بودند، گفت: پرداخت دستمزد آنها بستگی به پرداخت‌ها از سوی شهرداری دارد. متاسفانه اکنون شهرداری دچار کمبود درآمد و ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: به‌خاطر همجواری با کشت و صنعت حکیم فارابی و کشت و صنعت سلمان فارسی (از جمله شرکت‌های توسعه نیشکر)، آلاینده‌های بسیار زیادی در شهر شادگان و بخش دارخوین وجود دارند. در واقع، تمام نقاط ضعف‌ این شرکت‌ها به سمت ما می‌آید اما ارزش افزوده و رونق ناشی از کسب و کار این شرکت‌ها برای ما حاصلی نداشته و ندارد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان شادگان در شورای اسلامی استان خوزستان در پایان، گفت: بعد از زمان برداشت محصول نیشکر این شرکت‌ها، زمین‌ها را آتش می‌زنند. دود و خاکستر ناشی از این اقدام تاثیرات بسیار مخربی برای شهر داشته است. پساب ناشی از فعالیت زهکش‌های این شرکت‌ها نیز باعث خراب شدن ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی پیرامون شهر شده است. باتوجه به این مشکلات باید اعتبارات بیشتری برای کمک و خدمات‌دهی به شهرستان شادگان در قیاس با شهرستان مجاور آن یعنی کارون در نظر گرفته شود چراکه شادگان به این دو شرکت بزرگ نیشکر نزدیک‌تر است.          

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز