خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی طرح آبرسانی دشت سیستان:

پیمانکاران اصلی برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام کرده‌اند/بی‌اطلاعی از عملکرد پیمانکاران جزء پروژه آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۳۳

معاون اجرایی طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان می‌گوید: تعدادی از کارگرانی که تحت نظر ما نیستند حقوق‌های معوقه دارند و به دلیل اینکه برخی از پیمانکاران با ما قرارداد ندارند گزارش وضعیت آنها به ما نرسیده است.

غلام‌حیدر زورقی، (معاون اجرایی طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان) در خصوص آخرین وضعیت کارگران این پروژه به خبرنگار ایلنا گفت: در جلسه‌ای که در مورد وضعیت کارگران این پروژه برگزار شد مشخص شد پیمانکاران اصلی که تحت نظر کارفرمای اصلی هستند تا پایان شهریور ماه نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقدام کرده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر این پیمانکاران دست‌دوم و جزئی هستند که باید مطالبات کارگران را پرداخت کنند، ادامه داد: . در حال حاضر اعتبارات مربوط به سنوات و پاداش و عیدی کارگران پرداخت شده است و هم اکنون در انتظار صورت وضعیت جدید هستیم تا دستمزد ماه‌های مهر و آبان را نیز پرداخت کنیم البته مطلع هستیم که برخی از شرکت‌ها با چند ماه تاخیر این مبالغ را پرداخت کرده‌اند.

معاون اجرایی طرح آبرسانی دشت سیستان در مورد برخی کارگرانی که می‌گویند با احتساب مطالبات سال گذشته نزدیک به ۸ ماه معوقات مزدی طلبکارند، اضافه کرد: در این پروژه پیمانکاران به واسطه‌ پیمانکاران اصلی ا مشغول کارند برای همین گزارش کار این پیمانکاران به ما داده نمی‌شود و ممکن است کارگران آنها مطالبات دریافت نشده‌ای داشته باشند.

وی در خصوص برخی از کارگرانی که تعدیل شده‌اند، افزود: این پروژه نزدیک به ۳ هزار کارگر دارد که به دلیل اتمام برخی از فازهای این پروژه، در حدود ۴۰۰ نفر تعدیل شده‌اند که تمامی آنها با قراردادی موقت کار می‌کردند.

معاون اجرایی طرح آبرسانی دشت سیستان در مورد آینده این سه هزار کارگر گفت: با اتمام این پروژه این کارگران که همه از اهالی دشت سیستان هستند به کار کشاورزی روی خواهند آورد و کارفرما حداقل ۱۰۰ نفر از این کارگران را برای ادامه کار در اختیار خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز