خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری در گفت‌وگو با ایلنا:

جامعه کارگری علت استیضاح وزیر کار را درک نمی‌کند/ سهیم بودن سایردستگاه‌ها در وخامت اوضاع کارگران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۴۱۶

یک فعال کارگری معتقد است باوجود تلاش‌هایی که تاکنون از طرف علی ربیعی برای بهبود وضعیت کارگران انجام شده است اما به دلیل عدم همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط با امور صنفی کارگران، هنوز وضعیت جامعه کارگری با شرایط مطلوب فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد عمارلو، دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور در واکنش به پیگیری‌‌هایی که به وسیله یکی از نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان خراسان رضوی برای استیضاح وزیر کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است، گفت: نمی‌توانیم متوجه منظور استیضاح کنندگان از وخامت اوضاع کارگران کشور بشویم، دست‌کم برای جامعه کارگری مصداق این ارزیابی و نتیجه گیری معلوم نیست.

وی بابیان اینکه وخامت اوضاع کارگران قبل از هرچیز به شرایط اقتصادی و نحوه فعالیت واحدهای صنعتی بازمی‌گردد،  گفت: شرایط جامعه کارگری به هیچ وجه مطلوب نیست اما اقدامات نسنجیده‌ای همچون پیش‌کشیدن موضوع استیضاح وزیر کنونی تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌تواند به وخامت بیشتر اوضاع کارگران منجر شود.

او ادامه داد:  درست است هنوز مشکل بیکاری برطرف نشده است ولی نباید از نظر دور داشت که اقدامات وزارت کار باعث شده‌است  تا کارخانه‌ها و کارگاه‌های دیگری تعطیل نشده و بر جمعیت بیکاران اضافه نشود.

عمارلو افزود: طی چهار سال گذشته اقداماتی در راستای بهبود شرایط مزدی و معیشتی کارگران آغاز شده است که مایه دلگرمی جامعه کارگری است.

وی افزود: وقتی مشکل کارگران از جای دیگری است نمی‌توان وزیر کار را به کم‌کاری متهم کرد، منتقدان در مقابل انتقاد از ربیعی باید  دستگاه‌های دیگر را نیز مورد بازخواست قرار دهند تا شاید از این طریق وضعیت جامعه کارگری ایران اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز