خبرگزاری کار ایران

جلسه بررسی مشکلات معادن ذغال سنگ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۶۳

جلسه بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور با حضور معاون روابط کار وزیر کار، اعضای انجمن‌های صنفی معادن ذغال سنگ، مدیر کل کار استان کرمان و مدیران کل معاونت روابط کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، جلسه بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور با حضور احمد مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای انجمن‌های صنفی معادن ذغال سنگ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و مدیران کل معاونت روابط کار در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

این جلسه به منظور بررسی مسایل و مشکلات معادن ذغال سنگ سراسر کشور تشکیل و اعضای حاضر هر یک مشکلات خود را مطرح کردند.

مشیریان معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر بحث ایمنی در معادن اظهارکرد: فوت هر کارگر خسارت‌های مالی و اجتماعی فراوانی را به بار می‌آورد، باید برای حمایت از کارگران تمهیداتی صورت گیرد.

وی در ادامه آموزش‌های لازم به کارگران در محل کار و بحث مانیتورینگ معادن زغالسنگ را بسیار پر اهمیت خواند و تصریح کرد: با تشکیل کارگروههایی در استان‌ها و ارسال اطلاعات، کمیته‌ای متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن جهت کمک به معادن ذغال سنگ ایجاد شد.

مشیریان تصریح کرد: سنتی بودن شیوه استخراج در معادن، فرسودگی تجهیزات، امدادرسانی ناآگاهانه، عدم وجود تهویه مناسب و عدم مدیریت صحیح در شرایط اضطراری از جمله عوامل ایجاد حادثه و تشدید آن در معادن می‌باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با آموزشهای لازم به کارکنان که از اهمیت بسیاری برخوردار است با تولیت مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به این موضوع پرداخته شود؛ همچنین با سایر دستگاه‌ها باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم کارهای مناسبی در راستای کاهش حوادث ناشی از کار معادن و رفع مشکلات معادن انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز