خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارگران در دوره تحریم نقش اصلی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی داشتند

کد خبر : ۴۸۰۹۹۶

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چرخه‌های تولید نیازمند کارگران است‌، گفت: علی‌رغم همه کمبودها در دوره تحریم‌ها، کارگران نقش اصلی را در پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادقی‌فر در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با تبریک این ایام گفت:‌ ویژگی هفته کارگر امسال تقارن آن با دو عید بزرگ است و شروع این هفته متقارن با مبعث و خاتمه آن مقارن با تولد حضرت ابوالفضل العباس است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار سال گفت: وقتی بحث تولید است، جامعه کارگری در سطح اول است. چرا که چرخه‌های تولید نیازمند کارگران است. برنامه‌هایی را به این منظور تدارک دیدیم که توسط وزیر کار و معاونان وزارتخانه تبیین خواهد شد.

او با اشاره به این‌که کارگران همواره در عرصه‌های سیاسی کشور در صفوف نخست حضور داشتند، گفت: علی‌رغم همه کمبودها در دوره تحریم‌ها، کارگران نقش اصلی را در پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی و بحث اقتصاد مقاومتی برعهده گرفته و امیدواریم در مقطع فعلی نیز کارگران پیشگام در صفوف رای‌گیری باشند.

صادقی‌فر یادآور شد:‌ امسال سعی کردیم تمامی برنامه‌های خود را در یک برنامه تدوین کنیم. در روز نخست این هفته یعنی ۵ اردیبهشت‌ماه به نام کارگران اسلام ناب محمدی، ایمان و امید نام‌گذاری شده که ابتدا تجدیدمیثاق با آرمان‌های حضرت امام و شهدا و باحضور وزیر کار، تشکل‌های کارگری و کارگران در مرقد حضرت امام خمینی برگزار می‌شود. این مراسم همزمان در سراسر کشور نیز برگزار می‌شود که برخی از استان‌ها این برنامه را با هماهنگی به روز پنجشنبه موکول کردند.

او ادامه داد:‌ همچنین برنامه دیگری به‌عنوان افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش از دیگر برنامه‌های هفته کارگر خواهد بود.

صادقی فر ادامه داد:  برای ارتقای فرهنگ کار و تولید  برنامه‌های شادی از جمله جشن‌هایی برای ایجاد نشاط و امید در وزارت کار برگزار می‌شود و همه روزه تعدادی از کارگران در این برنامه حضور دارند همچنین از دیگر برنامه‌های صیانت از کار شروع مسابقات والیبال قهرمانی کارگران کشور  که از سال ۹۲ شروع شد و در ۹۴ به اوج خود رسیده و در سال ۹۵ ادامه داشته و در سال ۹۶ نیز طبق روال گذشته برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مسابقات ورزشی در سطح کشور بزگرار می‌شود گفت: با نگاهی به نشاط  و سلامت افراد در جامعه کارگری این مسابقات به صورت المپیاد در سراسر کشور برگزار می‌شود و تیم ملی کارگران در ۲۳ خرداد عازم کشور لتونی می‌شوند.

صادقی‌فر با دیگر برنامه‌های هفته کارگر اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۹۶/۲/۶ نیز روز کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال برگزار می‌شود. از برنامه‌های این روز دیدار اختصاصی کارگران با مقام معظم رهبری است همچنین دیدار با مراجع عظام از دیگر برنامه‌های این روز است و یازدهمین جشنواره نشان قانون کار در خانه کارگر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته کارگر دیدار رییس جمهور و مقام عالی وازرت باخانواده‌های شهدا همچنین برنامه‌های شاد این هفته در جهت ایجاد نشاط و امید که در وزارت کار برگزار می‌شود و شروع مسابقات تنیس روی میز است که این مسابقات در طول سال برگزار می‌شود و در این ایام دیده شده است.

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه‌های روز هفتم اردیبهشت ماه که در هفته کارگر برگزار می‌شود گفت: برپایی سنجش ساختار قامتی و سلامتی کارگران از برنامه‌‌های این روز است از طرفی این روز مصادف با روز ایمنی و حمل و نقل است و مسابقات دارت و پپاده روی در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین اختتامیه مسابقات قرآن از دیگر برنامه‌‌های این روز است.

او ادامه داد: گردهمایی بسیج کارگری در استان اصفهان نیز در تاریخ هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود و در ادامه برنامه جنگ کار و نشاط و امید نیز مانند هر شب در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گذر مهارت در حاشیه نمازجمعه تهران در روز ۸ اردیبهشت‌ماه ادامه داد: جنگ کار و نشاط را همچون دیگر روزهای این هفته برگزار خواهیم کرد و همچنین فدراسیون ورزش‌های کارگری قرار است برنامه‌های ورزشی خوبی را برگزار کنیم.

او یادآور شد: مراسم تجلیل از پزشک کارگران و امضای تفاهمنامه بین وزارت کار و وزارت صنعت و خانه اصناف ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که البته از سال گذشته آغاز شده و تمام خدماتی که این سه نهاد برگزار می‌کنند، در یک مجموعه به‌نام خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود.

صادقی‌فر همچنین از برگزاری نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: توصیه می‌کنیم همه کارگران با حضور در این برنامه‌ها نقطه‌نظرات خود را به ما اعلام کنند و آخرین برنامه روز ۹ اردیهیشت ماه نیز مربوط به برنامه فراکسیون کارگری شورای شهر اتحادیه زنان کارگر خواهد بود.

او افزود: از دیگر برنامه‌‌های هفته کارگر دومین برنامه گردهمایی هزارنفره کارگران از شرکت‌های تایید صلاحیت شده در حوزه ایمنی است که توسط وزارت کار در شرکت ساپکو برگزار می‌شود. همچنین هفتمین جشنواره کارگران برتر توسط خانه کارگر و مسابقات رالی کارتینگ در منطقه مازندران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در روز ۱۱ اردیبهشت که مصادف با روز اول می است. روز جهانی کارگر با همین عنوان برگزار می‌شود و مراسم تجلیل از کارگران نمونه با حضور رییس‌جمهور در مرقد مطهر امام راحل برگزار می‌شود. همچنین در این روز سعود زنان و مردان کارگر به قله کان‌سیفی ایلام انجام می‌شود.

او تاکید کرد: همه برنامه‌های این هفته توسط خانه کارگر انجام شده و وزارت کار صرفاً وظایف خود را در حاشیه این برنامه‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز