خبرگزاری کار ایران

چهارمین جلسه ستاد هفته کارگر 96 برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۶۲۶

چهارمین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت هفته کارگر سال 96 صبح امروز در محل تشکیلات مرکزی خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه امروز که آخرین جلسه ستاد بزرگداشت هفته کارگر در سال جاری محسوب می‌شود، نمایندگان تشکل‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری مراسم‌های هفته کارگر سال 96 حضور داشتند.

موضوع اصلی این جلسه نیز مانند سه جلسه گذشته به بحث و تبادل نظر در خصوص نامگذاری ایام و چگونگی برگزاری برنامه‌های هفته کارگر اختصاص یافت.

جلسه بعدی ستاد بزرگداشت هفته کارگر قرار است در فروردین ماه سال آینده برگزار شود، هفته کارگر سال 96 از روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال ادامه خواهد یافت.

برگزاری مراسم هفته کارگر اقدامی است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تا به امروز متداول بوده است و تشکیلات مرکزی خانه کارگر به عنوان متولی این ستاد، هرساله از سازمان‌های مرتبط برای شرکت در جلسات ستاد بزرگداشت هفته کارگر دعوت به عمل می‌آورد.

برابر ماده 63 قانون کار، (اول ماه مه / یازدهم اردیبهشت ماه) روزجهانی کارگر کارگر قلمداد شده و جزء ایام تعطیل کارگران تلقی می‌شود و برابر همین قانون کارفرمایان باید به همه کارگرانی که در این روز مشغول کارند مزد ویژه کار در روزهای تعطیل پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز