خبرگزاری کار ایران

عضو کارگروه مزد شورای عالی کار :

مغلطه مخالفان افزایش مزد کارگر پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۷۹۵

عضو کارگروه مزد شورای عالی کار تاکید دارد که اما و اگر آوردن در تعیین حداقل مزد 96 بر اساس هزینه‌های سبد معیشت زیر پا گذاشتن قانون و بی اعتنایی به کارگران و خانواده‌های آنان است.

«فرامرز توفیقی» عضو کارگروه مزد شورای عالی کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت:  اما و اگر آوردن در تعیین حداقل مزد 96 بر اساس هزینه‌های سبد معیشت زیر پا گذاشتن قانون است و این اقدام مخالفان افزایش مزد هیچ معنایی جز بی اعتنایی به کارگران و خانواده‌های آنان ندارد.

توفیقی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های مزدی دولت یازدهم در سه سال گذشته دستاوردهای موثری در جهت محرومت زادیی و بهبود کیفیت زندگی کارگران و خانواده‌های آنان نداشته است، گفت: قیمت 2 میلیون 489 هزار تومانی هزینه‌های سبد معیشت در سال 96 دست کم 300 درصد با حداقل دستمزد 812 هزار تومانی سال 95  فاصله دارد.

این فعال کارگری افزود: با این وصف دیگرهیچ مغلطه‌ای را نمی‌توان در راستای توجیه سیاست‌های فریز مزدی پذیرفت تا باردیگر  کارگران با وعده‌های تکراری بی پایه و اساس سرگرم شوند

وی ادامه داد: هر وقت کارگران به وعده‌های دولت‌ها در خصوص جهت جبران شکاف 40 درصدی درآمد و هزینه‌های زندگی دل بسته‌اند سرشان بی کلاه مانده است.

توفیقی در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم افزایش واقعی مزد، تصریح کرد:‌ مهاجرت، حاشیه نشینی، تن فروشی، اعتیاد، بد اخلاقی، بی انظباطی، گرایش به مشاغل کاذب، همه و همه  ناشی از آن است که جیب مزد بگیران هر روز خالی تر شده است و نظام حمایت‌های اجتماعی به محاق رفته است.  

عضو کارگروه مزد شورای عالی کار در پایان تصریح کرد: کارگران از حالا به بعد  دولت و مجموعه حاکمیت را صرفا بر اساس عمل به وعده‌ها قضاوت می‌کنند چرا که بهبود معیشت و مزد تنها در گرو پایبند بودن به آنچیزی است که حمایت از مستضعفان می‌خوانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز