خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران بیمه نشده پلاسکو از دریافت مقرری بیکاری/ رئیس کار اداره تهران: درحال تامین اعتبار هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۶۸۵

در حالی که جمعی از کارگران پلاسکو به دلیل برخوردار نبودن از بیمه اجباری تامین اجتماعی نگران دریافت مقرری بیمه بیکاری خود هستند، رئیس اداره کار استان تهران می‌گوید مقرری بیکاری به تمامی افراد شاغل در ساختمان پلاسکو پرداخت خواهد شد.

«حاتم شاکرمی» رئیس اداره کل کار استان تهران در گفت و گو با ایلنا با اشاره به نگرانی جمعی  از کارگران ساختمان پلاسکو  در خصوص عدم دریافت مقرری بیکاری، گفت: مقرری بیکاری تمامی کارگرانی که برای ثبت نام به اداره کار جنوب غرب تهران آمده‌اند تعلق می‌گیرد. 

در روزهای گذشته شماری از کارگران پلاسکو که یا از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نبوده‌اند یا پرونده بیمه‌ای آنها از نوع اختیاری بوده است؛ از وضعیت مبهم مقرری بیمه بیکاری خود خبر داده‌اند.

به گفته مسئولان اداره کار جنوب غرب تهران تاکنون  بیش از 1300 نفر  برای ثبت نام و دریافت مقرری بیکاری  به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کرده‌اند که بیش از 700 نفر از آنها بیمه شده اجباری هستند.

برابر این آمار اعلامی حدود 500 نفر از کارگران شاغل در کارگاه‌های ساختمان پلاسکو یا بیمه تامین اجتماعی نبوده‌ و یا به صورت اختیاری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این سازمان قرار داشته‌اند.

آنطور که کارگران فاقد بیمه اجباری پلاسکو به ایلنا گفته‌اند در مراجعات خود به اداره کار جنوب غرب تهران به آنها گفته شده است که بر اساس قانون مقرری بیکاری به آنها تعلق نمی‌گیرد.

این در حالی است که در بند چهارم  مصوبه 10 بندی دولت در خصوص پرداخت غرامت آسیب دیدگان پلاسکو تاکید شده است که مقرری بیکاری به مدت 4 ماه به کارگران بیمه نشده پرداخت نشود.

در همین رابطه حاتم شاه‌کرمی رئیس اداره کل کار استان تهران با بیان اینکه مقرری بیکاری کارگران ساختمان پلاسکو در حال تامین اعتبار است، تصریح کرد: از همان ابتدا بر اساس مصوبه دولت قرار بود مقرری بیکاری به تمامی کارگران و کسبه سانحه دیده پلاسکو تعلق بگیرد و اینکه گفته شود مقرری بیکاری تنها به بیمه شدگان اجباری تعلق می‌گیرد، صحیح نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز