خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

پلاسکو نماد شهروند بی‌دفاع/ در کشور بحران ایمنی محیط کار وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۷۰۸

یک فعال صنفی کارگری معتقد است: اگر استانداردهای ایمنی در پلاسکو رعایت می‌شد، نه آتش‌نشان‌ها مظلومانه قربانی می‌شدند و نه کارگران واحدهای تولیدی بیکار می‌شدند.

حسین حبیبی، دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، در گفتگو با ایلنا با تاکید بر لزوم ایمن‌سازی محیط های کسب و کار گفت: اگر بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان  به وظیفه قانونی‌اش عمل می‌کرد  و در هر بازه رمانی با کنترل های لازم،  ایمنی و حفاظت ساختمان را تضمین می‌کرد،  اتفاق منجر به بحران رخ نمی داد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، اگر شهردار ی بعنوان متولی مدیریت شهری، فقدان  امنیت و ایمنی در پلاسکو را می‌دید و اقدامات  سلبی را انجام می‌داد، اتفاق منجر به بحران رخ نمی‌داد.

حبیبی افزود: در نهایت، اگر بازرسی وزارت کار به استناد ماده ۹۶ پلاسکو را مورد بازرسی قرار می‌داد، متوجه می‌شد پلاسکو فاقد ضوابط حفاظت فنی است؛ متوجه می‌شد در پلاسکو، مدت کار، حداقل مزد ، رفاه کارگر و ضوابط بیمه‌ای رعایت نمی‌شود.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه بحث با بیان اینکه پلاسکو نماد شهروند بی‌دفاع و بحران در مدیریت شهری است؛ افزود: با بروز این فاجعه که به راحتی قابل پیش‌بینی بود،  نه تنها تعداد زیادی از کارگران در ماههای پایانی سال و در آستانه نوروز بیکار و آواره شدند، بلکه 16 نفر از مومنین راستین وطن هم پرپر شدند.

حبیبی در پایان تصریح کرد:به راستی این حادثه دردناک بایستی برای مسئولان و فرادستان یک زنگ اخطار باشد؛ چرا که مشخص است در کشور بحران ایمنی کار وجود دارد و اگر چاره‌ای برای حل این بحران در سطوح مختلف اندیشیده نشود، حادثه پلاسکو بازهم در ابعاد مختلف تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز