خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

دولت از سانحه‌دیدگان ساختمان پلاسکو حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۳۹۹

یک عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سانحه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تاکید دارد که کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو توان ایستادن بر روی پای خود را ندارند و باید از سوی دولت و بنیاد مستضعفان حمایت شوند.

«اکبر شوکت» عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان تامین اجتماعی 344 کارگر فاقد بیمه و 164 کارگر دارای بیمه اختیاری و بیش از 700 نفر دارای بیمه اجباری هستند.

شوکت در پاسخ به این پرسش که دولت از طریق چه مکانیسمی می‌تواند مقرری بیکاری کارگران فاقد بیمه و بیمه‌شدگان اختیاری را پرداخت کند، تصریح کرد: تعداد این دست از کارگران کم نیست چراکه تا همین حالا مجموعا بیش از 500 نفر با این شرایط برای دریافت مقرری ثبت‌نام کرده‌اند و صندوق بیمه بیکاری باتوجه به بضاعت خود تنها می‌تواند به بیمه‌شدگان اجباری مقرری بیکاری بپردازد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: باید پرداخت مقرری بیکاری کارگران ساختمان پلاسکو در هیات دولت تصویب شود و پس از آن این مبلغ به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا سازمان بتواند مقرری بیکاری کارگران بیمه نشدن و دارای بیمه اختیاری را پرداخت کند.

شوکت در پاسخ به این پرسش که تکلیف جرایم بیمه‌ای کارفرمایان متخلف ساختمان پلاسکو چه می‌شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی ابتدا با درنظر گرفتن  شرایط کارفرمایان مبالغ جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را تعیین می‌کند و آن را از دولت مطالبه می‌کند.

وی با اشاره به بدحسابی‌های دولت در پرداخت طلب خود به سازمان تامین اجتماعی افزود: در کنار دولت، بنیاد مستضفان نیز موظف است به کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو کمک کند چراکه این رسالت بنیاد مستضعفان است که از سانحه‌دیدگان حمایت کند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان و کارگران ساختمان پلاسکو تا زمان استقرار و درآمدزایی در مکان جدید باید ازسوی بنیاد مستضعفان حمایت شوند، افزود: سانحه دیدگان پلاسکو هم اکنون توان ایستادن بر روی پای خود را ندارند و به نوعی در ردیف مستضعفان جامعه قرار گرفته‌اند از این رو به کمک‌های بنیاد مستضفان نیاز مبرمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز