خبرگزاری کار ایران

در ۲۵‌مین روز اخراج از محل کار اتفاق افتاد؛

بست نشینی سه کارگر اخراجی فولاد چدن درود در محوطه کارخانه

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۵۶۰

به دنبال گذشت 25 روز از ممنوعیت حضور سه نفر از کارگران کارخانه فولاد وچدن درود، کارگران یاد شده صبح امروز در اعتراض به وضعیت به وجود آمده اقدام به بست نشینی در محوطه محل کارشان کردند.

منابع  کارگری ایلنا در استان لرستان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند؛ حوالی ساعت  9 صبح امروز، سه نفر از کارگران اخراجی فولاد درود که پیشتر ورود آنها به محل کارشان به دلایل نامعلوم از سوی کارفرما ممنوع اعلام شده بود،  در اعتراض به از دست‌دادن شغل و مختل شدن زندگی روزانه خانواده‌هایشان در در محوطه کارخانه اقدام به بست نشینی کردند.

هویت این کارگران پوریا دیناوند ، بهمن فولاد وند وسیامک یار احمدی عنوان شده است و از قرار معلوم شدت فشار روحی نشای از تعلیق از کار و توقف درآمدهای مزدی آنها باعث شده است تا این کارگران برای پیش برد خواسته‌های صنفی خود، دست به این اقدام اعتراضی بزنند.

 

 برپایه این اطلاعات، کارگران یادشده، از نیروهای پیمانی و رسمی کارخانه فولاد چدن و ماشین سازی درود هستند که از روز 13 آذرماه  با 14 سال سابقه کارتاکنون اجازه حضور در محل کارشان  را پیدا نکرده اند.

به نقل از منابع ایلنا ظاهرا این سه کارگر با موضوع علنی شدن تخلفات اداری یکی از مدیران پیشین این مرتبط تشخیص داده شده‌اند و از همان زمان تاکنون به دستور کارفرما نیروی مازاد اعلام شده و ورودشان به محل کار ممنوع اعلام شده است.

در عین حال منابع ایلنا می‌گویند به دنبال بست‌نشینی این سه کارگر از صبح امروز ماموران محلی و نهاد‌های صنفی کارگران استان لرستان درصدد رسیدگی به این ماجرا برآمده‌اند.

از سوی دیگر به نقل از کارگران این واحد صنعتی که امروز از نزدیک شاهد تحصن صنفی همکاران خود در محوطه کارخانه هستند، نقل می‌شود که وضعیت نگران کننده این سه کارگر درحالی است که هم اکنون جمعیت در حدود 100 نفری کارگران این واحد صنعتی دست‌کم بابت هشت ماه مطالبات مزدی و بیمه‌ای طلبکارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز