خبرگزاری کار ایران

کارخانه فولاد خرم آباد با 30 کارگر فعالیت خودرا از سر گرفت

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۸۲۱

واحد تولیدی «فولاد خرم آباد» که از آذر ماه سال گذشته به دلیل کمبود منابع مالی فعالیت خود را موقتامتوقف کرده بود، اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت دوباره خود را با حداقل 30 کارگرآغاز کرد.

منابع خبری ایلنا، در این واحد تولیدی در استان  لرستان با اعلام این خبر گفتند: اواخر آذر ماه سال گذشته واحد تولیدی فولاد خرم آباد واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد به دلیل کمبود کمبود منابع مالی، به حالت تعطیلی موقت درآمد و حدود 30کارگر این کارخانه از کار بیکار شدند.

به گفته کارگران بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه، کارفرما و با همه 30 کارگر کارخانه به غیر از چند نفری که پرونده شکایت حقوقی آنها به مراجع  قضایی ارسال شده بود، تسویه حساب کرد.

کارگران کارخانه فولاد خرم آباد در ادامه تصریح کردند کارفرما بعد از شروع بکار ازهیچ کدام از 30 کارگر قدیمی کارخانه دعوت بکار نکرد وکارگرانی که هم اکنون در کارخانه شاغل هستند اکثرا نیروی کار جدید هستند.

کارگران با بیان اینکه در زمان تعدیل و آغاز بیکاری علت تعطیلی این کارخانه «کمبود منابع مالی» عنوان شده بود در ادامه افزودند:سال جاری با تامین شدن بخش زیادی از منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما  خطوط تولید میلگرد کارخانه راه اندازی شده است که امید واریم با راه اندازی همه خطوط تولیدی کارخانه همکاران بیکار شده‌ به مرور به کارخانه باز گردند.

منابع کارگری با بیان اینکه در حال حاضر  کارگران شاغل در کارخانه از وضعیت موجود رضایت دارند در خاتمه افزودند: آنچه باعث نگرانی کارگران این کارخانه شده ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی آنان است.

طبق اظهارات آنان ،کارفرما هر ماه دستمزد کارگران  شاغل در کارخانه را بصورت الحساب پرداخت می کند ودر زمینه پرداخت حق بیمه آنها نیز  دچار مشکلاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز