خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «صنایع فرو آلیاژ ایران» از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۷۰۸

به دلیل کاهش فعالیت تولیدی کارخانه صنایع فرو آلیاژ ایران در شش ماه گذشته، حدود 630کارگر این کارخانه تولید کننده مواد اولیه صنعت فولاد وچدن )فروسیلیسیم) بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند فعالیت روزمره کارخانه که در زمینه تولید« فروسیلیسیم» مواد اولیه صنعت فولاد وچدن در شهرستان ازنا در استان لرستان فعالیت دارد از فروردین ماه سال جاری به بهانه مشکلات مالی به حداقل رسیده است.

آنان با بیان اینکه هم اکنون کارگران این کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی بر امنیت شغلی کارگران قرادادی کارخانه شده بطوریکه  به 500 نفر از کارگران گفته شده بعد از اتمام قرار داد کارشان در ماه جاری کاری برای آنان در این کارخانه وجود ندارد .به همین دلیل جمعی از کارگران در مخالفت با این موضوع ،روز 16 مهرماه مقابل درب ورودی کارخانه دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

به گفته کارگرانی که این اطلاعات را در اختیار ایلنا گذاشته‌اند در چند سال گذشته فعالیت  فرو آلیا ژ ایران دیگر رونق سابق را ندارد و در نتیجه مدیریت کارخانه از سال گذشته  ناچار شده است سه کوره ذوب این کارخانه را بطور کل متوقف کند که آخرین کوره در روز 24 شهریور ماه سال جاری خاموش شده است.

منابع کارگری می‌گویند علارغم موارد ذکر شده  دستمزد کارگران شاغل در این کارخانه به حداقل نیم رسیده د و بیمه تامین اجتماعی آنان نیز دچار مشکلاتی است.

آنها با یادآوری اینکه اگرچه  مشکلاتی نظیر معوقات مزدی نداریم اما نگرانی اصلی ما این است که از ابتدای ماه آینده که موعد قراردادهای کاری‌مان تمام می شودطبق گفته  کارفرما بیکار می شویم.

به گفته آنان کارفرما این واحد صنعتی از ابتدای سال جاری مدت قرار داد کار حدود 630 کارگر را از شش ماه به سه ماه  ودر نهایت به یک ماه کاهش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز