خبرگزاری کار ایران

در حاشیه اجلاس سازمان جهانی کار:

علی ربیعی با وزرای کار هند، مکزیک و اتریش دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۳۵۹

در ادامه برگزاری نشست یکصدو پنجمین کنفرانس سازمان جهانی کار، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با وزرای کار کشورهای مکزیک، هند و اتریش دیدار کرد.

در ادامه برگزاری نشست یکصدو پنجمین کنفرانس سازمان جهانی کار، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران با وزرای کار کشورهای مکزیک، هند و اتریش دیدار کرد.

به گزارش ایلنا در دیداری که در حاشیه این اجلاس، میان علی ربیعی با آقای آلفونسو ناوارته پریدا وزیر کار مکزیک صورت گرفت، وزیر کار ایران با ابراز خوشحالی از دیدار دوباره وزیر کار این کشور گفت:  این ملاقاتها می تواند به گسترش روابط دو کشور کمک نماید .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در ادامه با اعلام دریافت برنامه اجرایی پیشنهادی وزارت کار مکزیک ضمن تایید آن اعلام نمود که در آینده نزدیک بتوانیم این برنامه اجرایی را امضا نموده و همکاریهای دو کشور را در این حوزه ها تحقق عملی ببخشیم .

وزیرکار  مکزیک با تشکر از میزبانی طرف ایرانی در سفرش به ایران به آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه صندوقهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: این موضوع را پس از بازگشت از ایران در مکزیک دنبال نموده و مقامات مکزیکی نیز در این خصوص نظر مثبتی دارند.

وی در همین زمینه به سفر وزیر اقتصاد مکزیک به ایران برای گسترش همکاریهای در زمینه سرمایه گذاری مشترک اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با انجام این سفر مقدمات اجرایی سرمایه گذاری های مشترک فراهم گردد .

ربیعی در ادامه ابین داشت:  مکزیک زمینه های خوبی بر ای توسعه و پیشرفت دارد و برنامه های خوبی را دنبال می کند .

وی افزود : ایران نیز پس از برجام و امکان همکاریهای بین المللی با دارا بودن بازار هفتاد میلیونی زمینه های خوبی برای توسعه و پیشرفت دارد. در همین زمینه صندوقهای متعلق به این وزارتخانه با 33 میلیارد دلار ارزش خواهان سرمایه گذاری های مشترک با کشورهای خارجی هستند . بنابراین دو وزارت خانه در این خصوص امکان همکاری دارند. من در بازگشت از این سفر از طریق وزارت اقتصاد و صنعت کشورم موضوع دیدار وزیر اقتصاد و صنعت مکزیک را پی گیری خواهم کرد و مانند شما امیدوارم که با انجام این دیدارها روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

همچنین در دیدار جداگانه‌ای که میان وزیر کار ایران با همتای اتریشی او صورت گرفت؛ علی ربیعی به سابقه مثبت کشور اتریش در افکار عمومی ایرانیان به عنوان یک کشور محوری اشاره کرد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه زمینه شامل تبادل تجارب در خصوص بیمه های اجتماعی ، سیاستهای رفاهی و صندوقهای بازنشستگی ، همکاری در ایجاد اشتغال و راه اندازی بنگاههای کوچک و متوسط و همکاری در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای و بهره گیری از روش آموزش دو آل خواستار همکاری با وزارت کار اتریش شد.

طرف اتریشی نیز ضمن تشکر متقابل از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران  و سایر اعضای هیات ایرانی ابراز امیدواری نمود که روابط دو کشور پس از ملاقات رییس جمهور این کشور از جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش یابد.

وی تمایل خود را به همکاری در زمینه های مختلف از جمله سیستم بازنشستگی  و خدمات در مانی با جمهوری اسلامی ایران اعلام  و با اشاره به سیستم آموزشی این کشور بیان داشت : جوانان ما حین تحصیل آموزشهای مهارتی لازم را در کارخانه های فرامی گیرند. علاوه بر این بنگاههای اقتصادی به منظور توانمند سازی جوانان و استخدام آتی آنها آموزشهایی را به آنها می دهند . بر همین اساس دولت اتریش هفته گذشته قانونی را تصویب نمود که جوانان 15 تا 18 سال آموزشهای مهارتی را فراگیرند.

ربیعی با اشاره به شباهتهای صندوقهای تامین اجتماعی دو کشور و تاسیس سازمان تامین اجتماعی که بر گرفته از اصول تامین اجتماعی آلمان بوده است به بیمه های مختلف این سازمان از جمله بیمه بیکاری و بازنشستگی و در مانی پرداخت و گفت:  با توجه به افزایش امید به زندگی در ایران و با توجه به وضعیت صندوقهای بیمه ای   خواستار همکاری با وزارت کار اتریش در خصوص محاسبات بیمه ای ( اکچونری ) هستیم .

وی همچنین تمایل وزارتخانه خودر را به بهره گیری از تجربیات کشور اتریش در زمینه سیاستهای اشتغال اعلام کرد .

ربیعی علاوه براین با اشاره به سرمایه قابل توجه صندوقهای بازنشستگی و بیمه ای در کشور تمایل خود را برای همکاری در سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های حمل و نقل توریسم ، نفت گاز و پتروشسمی و دارو اعلام نمود و از طرف اتریشی دعوت کرد که ضمن دیدار از جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش این روابط میان  دو کشور اقدام نمایند.

دیدار دیگر علی ربیعی با آقای شانکر آگاروال همتای هندوستانی وی بود که در آن علی ربیعی  گفت : از سخنرانی ارزشمند جناب عالی در نشست وزرای جنبش عدم تعهد و نقش موثر  و تلاشهای سازنده هندوستان در گروه آسیا و اقیانوسیه   قدرانی می کنم .

ربیعی  با اشاره به منافع مشتر ک دو کشور در زمینه های مختلف گفت : ایران و هندوستان از جنبه  های نیز اشتراکات بسیاری با هم دارند.  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ مسولیت وسیعی که دارد با وزارت کشاورزی هندوستان در حوزه امور تعاون پیش نویس تفاهم نامه ای را آماده و برای شما ارسال نموده است . در حوزه مسایل کار پیش نویس یادداشت تفاهمی برای وزارت کار هندوستان ارسال شده است . همجنین در زمینه تامین اجتماعی و بیمه ها نیز پبیش نویس دیگری به وزارت بهداشت و سلامتی هندوستان ارسال شده است . علاوه بر این در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای آماده همکاری با وزارت کار هندوستان می باشیم .

وی تصریح کرد: کشور هندوستان تجربیات خوبی در زمینه های آی تی و آی سی تی دارد که ما مایل به استفاده از این تجربیات برای اشتغال جوانان تحصیل کرده خود می باشیم .

وی افزود: علاوه بر این کشور شما در زمینه اشتغال عمومی معروف به طرح گاندی و کارآفرینی تجربه های خوبی دارد که استفاده از آنها برای کشور من مفید خواهد بود .

ربیعی همچنین  تمایل وزارت خویش را برای سرمایه گذاری مشترک ، صندوق های بازنشستگی با شرکتها و صندوقهای کشور هندوستان در زمینه های حوزه های مختلف نفت ، گاز و پتروشیمی ، حمل و نقل ، توریسم و صنعتی اعلام کرد .  

شانکر آگاروال وزیر کار هندوستان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور به موارد همکاری دو وزارت خانه در زمینه توانمند سازی نیروی کار ، ایجاد تامین اجتماعی برای کارگران ، سازماندهی کارگران غیر رسمی و ارایه خدمات بیمه ای به آنها با تمرکز به کارگران ساختمانی اشاره  کرد  و دیدار نخست وزیر هندوستان از جمهوری اسلامی ایران را شروع خوبی برای گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف از جمله کار ، تعاون، و تامین اجتماعی دانست  و از دکتر ربیعی برای دیدار از کشورش و در راستای گسترش این روابط دعوت نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز