خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران:

دولت مانع افزایش واقعی مستمری بازنشستگان نشود

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۱۸۲

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته عقیده از مسئولان سازمان تامین اجتماعی خواست تا پیش از اعلام چگونگی افزایش مستمری‌های سال 95 ابتدا در مورد تصمیمی که در این سازمان برای میزان افزایش مستمری‌ها گرفته شده است اطلاع رسانی کنند.

«حسن ایزدان» با اشاره به تاثیر افزایش بر معاش خانوارهای بازنشستگان به ایلنا گفت: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای افزایش یابد که جوابگوی هزینه‌های زندگی آنان باشد از این رو صرف اینکه مسئولین سازمان تامین اجتماعی می‌گویند بودجه آن فراهم شده کافی نیست و باید میزان دقیق این افزایش را اعلام کنند.

پیش از این محمد حسن زدا، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است و با ابلاغ میزان افزایش حقوق از سوی دولت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود.

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران در خصوص گمانه زنی رسانه‌ها در مورد میزان افزایش مستمری بازنشستگان افزود: انتظار داریم که امسال افزایش معقولی در مستمری بازنشستگان داشته باشیم و مانند سال گذشته افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با با دخالت دولت کاهش نیابد.

یادآوری می‌شود سال گذشته پس از اینکه سازمان تامین اجتماعی افزایش ۱۷ درصدی مستمری بازنشستگان را اعلام کرد هیات دولت آن را به ۱۵ درصد کاهش داد.

ایزدان با تاکید بر اینکه دولت صرفا باید نقش نظارتی بر تصمیمات هیات مدیره سازمان اجتماعی داشته باشد، گفت: دولت به سازمان تامین اجتماعی بودجه نمی‌دهد از این رو حق مداخله در میزان افزایش مستمری بازنشستگان را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز