خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان:

یک‌درصد افزایش مستمری هم برای بازنشستگان مهم است

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۶۳۹

رئیس کانون عالی مستمری بگیران و بازنشستگان تاکید دارد که دولت نباید بین افزایش مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان تامین اجتماعی تفاوتی قائل شود و طبق قانون باید برمبنای هزینه‌های واقعی زندگی در مورد افزایش مستمری‌ها تصمیم گیری کند.

«علی اصغر بیات» در گفتگو با ایلنا با اشاره به صحبت‌های روز گذشته محمد حسن زدا، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی که گفته بود منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است گفت: انتظار داریم که امسال افزایش معقولی را در مستمری بازنشستگان شاهد باشیم.

وی در توضیح خواسته افزایش معقول مستمری کارگران بازنشسته گفت: جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی همواره انتظار داشته است که مطابق قانون تامین اجتماعی مستمری‌های  آنها متناسب با هزینه‌های واقعی زندگی خانواده‌های بازنشستگان افزایش یابد و در همین رابطه سالهاست که همسان سازی و افزایش پلکانی مستمری‌ها یکی از خواسته‌های صنفی کارگران بازنشسته محسوب شده است.

بیات بابیان اینکه کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از سال گذشته در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان مذاکرات مرتبی با هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی داشته است، افزود: توقع ما این است که هیات مدیره سازمان رقم نهایی افزایش مستمری‌ها را بر مبنای هزینه‌های واقعی زندگی محاسبه و برای تصویب به هیات دولت ارائه کند.

وی بابیان اینکه سال گذشته دولت برخلاف پیشنهادی که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای افزایش 17 درصدی مستمری ها داده بود افزایش 15 درصدی مستمری‌ها را تصویب کرد، گفت: امیدواریم که برای امسال دیگر دولت این اشتباه را تکرار نکند زیرا در وضعیت نامناسب اقتصادی حتی یک درصد افزایش مزد نیز می‌تواند در معاش خانواده‌های کارگران تاثیر جدی برجای بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز