خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

تامین امنیت شغلی در مجلس دهم دنبال می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۸۵

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت:تعداد بیمه شده‌های تامین اجتماعی در ابتدای دولت یازدهم ۷. ۲ میلیون نفر بود که هم اکنون به ۱۲ میلیون نفر رسیده است که نشان از افزایش اشتغال دارد.

به گزارش ایلنا «علیرضامحجوب»رئیس فراکسیون کارگری در حاشیه نشست خبری مشترک امروز خود درباره‌ رویکرد مجلس دهم در حوزه کارگری گفت: قطعا برای حضور در فراکسیون کارگری از نمایندگان علاقه‌مند به پیگیری موضوعات مربوط به کارگری دعوت خواهیم کرد و امیدواریم مسائلی همچون امنیت شغلی و قرار‌دادهای موقت را در مجلس دهم به ثمر برسانیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین درباره‌ اعلام آمار ایجاد اشتغال و تناقض آن با ریزش نیروهای کار اظهار کرد: از نظر بنده اشتغال اتفاق افتاده و می‌توان آمار بیمه‌شدگان را از سازمان تامین اجتماعی درآورد البته ممکن است عده‌ای به دلیل رکود و کسادی بازار دچار بیکاری شده یا کارخانه‌ها با ریزی نیروی کار مواجه شده باشند، ولی کسانی که تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند را به منزله‌ی شاغلان مشمول قانون کار تلقی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تعهد دولت‌ها در طول سال‌های گذشته ایجاد سالانه 930 هزار شغل بوده است ولی عملا بیش از 400 هزار نفر بیمه شده در طول دوره هشت ساله نبوده است.

دبیر کل خانه کارگر گفت: در زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم جمعا هفت میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده داشتیم و امروز تعداد بیمه‌شدگان به 12 میلیون نفر رسیده است که بیمه‌شدگان اضافه شده عمدتا جزو کارگران ساختمانی بوده‌اند.

محجوب ادامه داد: از نظر ما کسانی که بیمه تامین اجتماعی نیستند باید سندی برای اثبات داشتن شغل ارائه کنند لذا افرادی که بیمه تامین اجتماعی شده‌اند ملاک داشتن شغل می‌دانیم.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته به طور متوسط با ریزش شدید نیروی کار مواجه بودیم که این ریزش براساس واحد‌های تعطیل شده یا دچار رکود شده بین 200 هزار تا 250 هزار نفر در سال بوده است به نحوی که سال گذشته نیز رقم ریزش نیروی کار به حدود 200 هزار نفر رسیده است.

دبیر کل خانه کارگر خاطر نشان کرد: در پنج سال آینده رشد نقدینگی را 18 درصد پیش‌بینی کرده‌ایم و معتقدیم اگر این رشد در سه سال گذشته اتفاق افتاده بود، بازخورد آن بیش از آنچه مدنظر بود دیده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز