خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

کارگران با ادغام صندوق فولاد در تامین اجتماعی مخالفند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۶۴۳

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: تا این لحظه موضوع ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در سازمان تامین اجتماعی در هیچکدام از جلسات هیات امنای این سازمان مطرح نشده است.

اکبر شوکت با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارگران به هیچ وجه با پیشنهاد دولت برای ادغام صندوق ورشکسته بازنشستگی فولاد در سازمان تامین اجتماعی موافق نیستند.

وی گفت: حتی اگر لایحه پیشنهادی دولت در مجلس رای بیاورد از طریق مراجع قانونی مانند شورای نگهبان برای اعلام اعتراض و جلوگیری از اجرایی شدن آن استفاده خواهیم کرد.

شوکت بابیان اینکه دولت نباید بار مالی جدیدی بر دوش تامین اجتماعی بگذارد افزود: تا منابع و تعهدات مالی ادغام صندوق بازنشستگی فولاد مشخص نشود از این ادغام جلوگیری خواهیم کرد.

شوکت با بیان اینکه از قرار معلوم تعهدات مالی ادغام صندوق بازنشستگی فولاد که حدود ۸۰ هزار بازنشسته دارد بیشتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، گفت: دولت‌‌ها هر ساله تعهداتی مثل طرح تحول سلامت و بیمه قالیباف‌ها را بر دوش سازمان می‌گذارند که سازمان در تامین منابع آن دچار مشکل است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم افزود: اگر سازمان زیر بار این ادغام بی‌حساب و کتاب برود، ده‌ها صندوق ورشکسته دیگر منتظر این فرصت هستند که درسازمان ادغام شوند.

شوکت تصریح کرد: دولت باید این صندوق‌های را قالب مطالبات نقدی مثل بعضی معادن سوده واگذار کند تا این واگذاری‌ها بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی نداشته‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز