خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون هماهنگی‌های شورای اسلامی کار استان تهران:

احیای شورای عالی تامین اجتماعی اولین گام در جلوگیری ازادغام آن است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۱۹۳

دبیر کانون هماهنگی‌های شورای اسلامی کار استان تهران با اشاره به ادغام صندوق ورشکسته بازنشتگی فولاد با صندوق تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بین النسلی است از این رو تشکل‌های کارگری باید نسبت به ادغام، انحلال و حاکمیت بر آن حساس باشند.

«حسین حبیبی» در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه استقلال سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته از بین رفت ودیگر نمی‌توان به راحتی از آن به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی یاد کرد؛ افزود: مادامی که شورای عالی تامین اجتماعی فعالیت داشت می‌شد مدعی استقلال مالی و اداری سازمان شد اما اکنون در ترکیب نابرابر اعضای هیات امنا سازمان تامین اجتماعی، دولت اختیار دار تام امور است نمی توان مدعی مستقل بودن سازمان شد.

حبیبی با اشاره به این گفته شخص وزیرکار که تحمیل هرگونه بارمالی جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی بدون تأمین منابع آن  موجب تضییع حقوق کارگران و بیمه‌شدگان این سازمان است، افزود: با وجود این موضع گیری اصولی دولت در ماده ۷ لایحه ششم توسعه درصددد ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در سازمان تامین اجتماعی است و همین مسئله در حال حاضر به عنوان خطر جدی برای آینده فعالیت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

دبیر کانون هماهنگی‌های شورای اسلامی کار ادامه داد: ظاهر برخلاف سقفی که در سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری کارگران بازنشسته وجود دارد؛ در صندوق بازنشستگی فولاد برای پرداخت مستمری چنین محدودیتی وجود ندارد سقف ندارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که بیشتر مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افراد حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند، بدیهی است در این صورت با ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق تامین اجتماعی تمامی منابع این سازمان صرف پرداخت مستمری‌های چندین میلیون تومانی بازنشستگان فولاد خواهد شد و از این رهگذر هیچ نفع عاید کارگران بازنشسته نخواهد شد.

حبیبی اولین گام ضروری برای استقلال سازمان تامین اجتماعی و جلوگیری از این ادغام را احیای شورای عالی تامین اجتماعی دانست و گفت: می‌‌توان با احیای دوباره شورای عالی تامین اجتماعی و اداره آن با حاکمیت سه گانه دولت، کارگر و کارفرما آن را از بدنه دولت جدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز