خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

حل مشکلات صنفی کارگران میدان تره بار ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۰۹۳

دبیرکل خانه کارگر می‌گوید: مشکلات صنف بارفروشان وکارگران میدان مرکزی شهرداری تهران بدون مشارکت اعضای هیات امنای میدان مرکزی برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» در بازدیدی که صبح امروز از میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران داشت، گفت: بدون شک سایه تورم و رکود اقتصادی بر فعالیت‌های این صنف نیز سنگینی می‌کند اما باتوجه به اهمیتی که مواد میوه و تره بار در سبد نیازهای شهروندان و به ویژه کارگران دارد باید هرچه زودتر برای حل و فصل مشکلات اهالی این صف چاره اندیشی کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بابیان اینکه موضوعاتی مانند بیمه کارگران میادین میوه و تره بار نیز در نهایت با مشکلات حاکم بر این صنف مرتبط است، افزود: طبیعی است که نارضایتی بارفروشان از شرایط بازار کسب و کار باعث لطمه خودرن به حقوق قانونی کارگران این صنف خواهد شد.

وی با بیان اینکه میوه ‌تره‌بار همواره یکی از مهمترین اقلام ضروری سبد مصرفی خانواده‌های کارگری محسوب شده اند، ادامه داد: هرچند در سالهای اخیر در نتیجه کوچک شدن مزد کارگران از حجم میوه و تره بار مصرفی خانواده‌های کارگری کاسته و به هزینه دیگر آنها مانند هزینه مسکن اضافه شده است، اگر برای خروج از وضع کنونی چاره اندیشی نشود باید منتظر محو شدن این کالا از سبد مصرفی دهک‌های پایین جامعه و به ویژه قشر آسیب پذیر باشیم.

در ادامه این نشست «خدادوست» از اعضای هیات امنای میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: بسیاری از شهروندان شناختی از مشکلات این صنف ندارند و برهمین اساس همواره نسبت‌های ناروایی متوجه اهالی این صنف است.

وی بابیان اینکه نزدیک به 90 درصد مشکلات اهالی صنف میدان مرکزی میوه و تره بار به کارگزاران شهرداری و اداره دارایی مربوط می‌شود، گفت: بصورت مشخص شهرداری سیاست گذاری تهران به عنوان متولی میادین میوه و تره بار اقماری طوری است که غرفه داران این میادین نتوانسته‌اند به تعهدات مالی خود در برابر این صنف عمل کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی شاهد افزایش 300 درصدی مالیات‌ها از سوی اداره دارایی هستیم.

همچنین میرزایی از اعضای انجمن اسلامی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گفت: توقع ما این است که دست‌کم شهرداری تهران بیش از آنکه بخواهد در امور میادین میوه و تره بار مداخله کند به وظایف مدیریت شهری خود متمرکز شود و اجازه دهد تا نهادهایی صنفی مانند تعاونی صنف بارفروشان رابطه میان عرضه و توزیع کالا را به نفع مصرف کنندگان  تنظیم کنند.

حل مشکلات صنفی کارگران میدان تره بار ضروری است

حل مشکلات صنفی کارگران میدان تره بار ضروری استحل مشکلات صنفی کارگران میدان تره بار ضروری است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز