خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان تشکیلات خانه کارگر:

جامعه کارگری باید بر تصمیمات دولت تاثیر‌گذار باشد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۵۱۳

رئیس اتحادیه زنان جامعه کارگری می‌گوید: می‌توان از تجربه کارگران بازنشسته برای حل مشکلات بیکاری جوانان در خانواده‌ها استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، «سهیلا جلودارزاده» رئیس اتحادیه زنان کارگر کشور در مراسم افتتاحیه دفتر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری چهاردانگه گفت: بسیار خشنودیم از اینکه گروه‌های مختلف کارگری دوباره این این امکان را دارند که بتوانند دور هم بنشینند و در تصمیمات سطوح بالای کشور اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که در سال‌های گذشته دوره‌ای را پشت سر گذراندیم که در آن نمی‌توانستیم زیاد حرف بزنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته جامعه کارگری محکوم به سکوت بود. گرچه بار‌ها ایستادگی نیز کردیم.

وی برای نمونه به خصوصی سازی بیمارستان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد که در ‌‌نهایت با پایداری و ایستادگی کارگران محقق نشد.

جلودارزاده گفت: در آن سال‌ها سازمان تامین اجتماعی به صورت صندوق ذخیره یک عده خاص در آمد. عده‌ای آمدند منابع کارگران را غارت کردند و الان هم محاکمه می‌شوند و وسط محاکمه سر از کربلا در می‌آورند.

وی ادامه داد: ما همه این‌ها را می‌بینیم و باید بگوییم در گذشته همه چیز را در گذشته شاهد بوده‌ایم و دیده‌ایم. زمانی که مرتضوی شد رئیس سازمان تامین اجتماعی ما باز هم اعتراض کردیم اما در آن زمان ما نمی‌توانستیم صدای خود را بلند کرده و به گوش مسئولان برسانیم چرا که در آن زمان ما یک نماینده کارگری یعنی محجوب را در مجلس داشتیم.

وی در ادامه گفت: اکنون اوضاع تغییر کرده است و کارگران می‌توانند در قالب تشکیلات مختلف از جمله اتحادیه پیشکسوتان مشکلات خود را بیان کنند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر با بیان اینکه می‌توانیم برای بازنشستگان در همین اتحادیه فرم‌هایی طراحی کنیم که آن‌ها مشکلاتشان را به راحتی بنویسند گفت: در ‌‌نهایت همین اطلاعات فرم‌ها تبدیل به راه حل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد ارائه راهکار مشترک برای حل مسئله بیکاری است.

جلودارزاده در تشریح این مطلب افزود: با مشارکت خود بازنشستگان می‌توان کمیته‌های کارآفرینی ایجاد کرده و مشکل بیکاری جوانان در خانواده‌ها را تا حدی حل نمود. چرا که همه می‌دانیم همه تجربه‌های کارآفرینی در جامعه بازنشستگان جمع‌ است.

جلودارزاده افزود: باید کمیته طرح و برنامه برای پیشکسوتان تشکیل داد و مسائل و مشکلات بازنشستگان را در آن پیگیری کرد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر در پایان گفت: مشکلات و معضلات بازنشستگان تنها با مشارکت حداکثری خود آن‌ها حل می‌شود و من امیدوارم که افتتاح دفا‌تر تشکل‌ها بتواند به همگرایی و مشارکت حداکثری بازنشستگان بینجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز