خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران در گفتگو با ایلنا:

در دنیای کار، تلاش و تولید، تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۶۳

امروز میلیون‌ها جوان تحصیلکرده کشور آماده اشتغال هستند که قشر اعظمی از این گروه زنان هستند این وظیفه دولت تدبیر و امید است که در سایه حمایت خود این بار را بر دوش بگیرد و با سامان دهی زنان شاغل و جویای کار به عدالت اجتماعی نزدیک شود.

زهرا صادقی گفت: کارگران در عرصه دفاع مقدس نیز در صحنه نبرد همه‌جا به عنوان بسیجی و سرباز و جهادگر حضور یافتند و از سرزمین خود دفاع کردند و اگر امروز ما از سال فرهنگ و اقتصاد سخن می‌گوییم، این کارگران هستند که باید در صحنه اقتصاد و حتی در صحنه فرهنگ بار سنگین تحول، تعالی و تولید کشور را بر دوش بگیرند.

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قائمشهر با بیان اینکه اگر ما امروز از استقلال و خودکفایی سخن می‌گوییم، اگر امروز از تولید داخلی حرف می‌زنیم و از آن حمایت می‌کنیم، همه و همه در سایه کار و تلاش کارگران این سرزمین است.

وی افزود: امروز میلیون‌ها جوان تحصیلکرده کشور آماده اشتغال هستند که قشر اعظمی از این گروه زنان هستند این وظیفه دولت تدبیر و امید است که در سایه حمایت خود این بار را بر دوش بگیرد و با سامان دهی زنان شاغل و جویای کار به عدالت اجتماعی نزدیک شود.

صادقی در ادامه با اشاره به حضور علی ربیعی که از بدنه کارگران میباشد در کابینه دولت یازدهم متذکر شد: انتظار ما از ایشان این است که آقای وزیر نگذارنند خانه کارگران بی‌فروغ بماند و باید چراغ کار و اشتغال در سراسر ایران عزیز ما باید همواره تابناک باشد.

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران تصریح کرد: ما در دنیای کار، تلاش و تولید، تبعیض جنسیتی را نمی‌پذیریم وزنان و مردان در صحنه کار، تلاش و فعالیت، برابرند و باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند.

صادقی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران و عدم امنیت شغلی آنان اظهار کرد: بسیاری از کارگران از مسأله مسکن در رنج هستند انتظار ما بر این است که دولت اقدامات لازم در زمینه مسکن کارگران انجام بدهد.

زهرا صادقی با اشاره به اهمیت اشتغال و راهکارهای افزایش اشتغال نیز خاطرنشان کرد: طبق آمار در اول اردیبهشت ماه ورود گردشگران خارجی به کشورمان نسبت به اردیبهشت سال قبل دو برابر افزایش پیدا کرده است. ما باید زمینه گردشگری داخلی و خارجی را فراهم کنیم تا در سایه فعال شدن بخش گردشگری، بخشی از بیکاری در جامعه ما مرتفع شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مسیر اشتغال باید در مسیر درست پویایی قرار بگیرد، تصریح کرد: باید مدیریت بخش تولید نیز متحول شود و سرمایه و تکنولوژی وارد کشور شود تا کار، رونق پیدا کند.

صادقی با تاکید بر اینکه باید منابع ارزی را مدیریت شود، گفت: نباید در آنجا که ضرورتی ندارد اجازه داد کالاهای ساخته شده دیگر کشورها وارد کشور شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر مازندران افزود: سالها است که ما برای کشورهای دیگر اشتغال ایجاد می‌کنیم و برای جوانان خود بیکاری، با وارد کردن محصولات خارجی به داخل کشور. در حالیکه ما باید با منابع ارزی، مواد اولیه و ابزار تولید، قطعات و تکنولوژی را وارد کشور کنیم و کار باید به دست کارگران ایرانی باشد.

وی همچنین به اهمیت عدالت در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: باید عدالت در زمینه اشتغال تحقق یابد و استان‌ها و مناطقی که در کشور ما محرومیت بیشتری دارند و بیکاری بیشتری در آنهاست، باید برنامه‌ریزی سریعتر برای ایجاد اشتغال در آنها ایجاد گردد.

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر مازندران افزود: باید زمینه ایجاد تشکل‌های مدنی و مردمی و انجمن‌های خاص در میان کارگران، آزاد و بدون مشکل باشد و آنها باید بتوانند از طریق تشکل‌ها و جمعیت‌های آزاد خود، صدایشان را راحت‌تر و شفاف‌تر به گوش مسئولان و وزارت کار برسانند و دولت نباید در این تشکل‌ها مداخله کند؛ چراکه این تشکل‌ها مردمی هستند و دولت باید صرفاً بستر لازم برای فعالیت آنها را مهیا کرده و از آنها حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز