خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار اعلام کرد:

هشدار درباره تشدید بیکاری جوانان / ۲۱ میلیون نفر مجبور به کار اجباری هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۹۸

سازمان جهانی کار با هشدار نسبت به رشد شرایط کار اجباری و برده داری در برخی کشورها اعلام کرد: شکاف اقتصادی همچنان رو به افزایش است.

سازمان جهانی کار با اشاره به روز جهانی عدالت اجتماعی و مبارزه با کار اجباری اعلام کرد: هیچ بهانه ای برای متوقف کردن کار اجباری وجود ندارد و توجه کردن به این موضوع اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا، سازمان بین المللی کار بر این موضوع تاکید دارد که باید اقدام علیه فقر و محرمیت های اجتماعی با جدیت بیشتری دنبال شود. در واقع دستیابی به عدالت اجتماعی در این بخش از طریق برقراری امنیت، کرامت انسانی و انجام کار مناسب و معقول قابل دسترسی است.

با این وجود، شکاف اقتصادی همچنان رو به گسترش است و ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد ۳۰ تا ۴۰ درصد کل درآمد جامعه را کسب می کنند و در نقطه مقابل ۱۰ درصد فقیرترین جامعه، ۲ تا ۷ درصد درآمدها را در اختیار دارند.

در سال ۲۰۱۳ میلادی ۹۳۹ میلیون کارگر معادل ۲۶.۷ درصد از کل اشتغال با ۲ دلار و کمتر از آن در روز زندگی کرده اند. هم اکنون نیز میلیون ها جوان با خطر بیکاری و فقر در آینده مواجه هستند. عدم وجود حمایت های گسترده حفاظت اجتماعی در کشورها باعثشده تا میلیون ها نفر از مردم در شرایط غیرقابل قبول حقوق اساسی کار و وضعیت محرومیت قرار داشته باشند.

امروز حدود ۲۱ میلیون زن، مرد و کودک مجبور به کار در شرایط غیرانسانی در مزارع، کارگاه ها، کشتی های ماهیگیری و یا در منازل هستند و از طریق فعالیت آنها سالیانه ۱۵۰ میلیارد دلار سود غیرقانونی به دست می آید.

همچنین زنان و کودکان بسیاری در معرض خطر ربوده شدن و برده داری قرار دارند و این شرایط در حال رشد است. برای پایان دادن به کار اجباری، دولت ها، کارفرمایان و اتحادیه های کارگری در کنار سازمان های مدنی؛ هر یک می توانند نقشی را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز