خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران:

دولت در لایحه ششم توسعه از زیر تعهدات خود نسبت به کارگران شانه خالی کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۷۶

یک فعال کارگری معتقد است: دولت در برنامه ششم توسعه با فراافکنی و فرار از زیر تعهدات خود ، بار مشکلات اقتصادی را بر دوش مردم انداخته است.

هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در رابطه با لایحه برنامه ششم توسعه در گفتگو با ایلنا گفت: به طورحتم، تشکل های کارگری مخالفت خود رابا این لایحه قبل از تصویب آن در مجلس ابراز خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما از طرف کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در مقام نمایندگی کارگران  مخالفت قاطع خود را  به نمایندگان مجلس اعلام خواهیم کرد و از تصویب بندهای مخالف حقوق کارگران جلوگیری خواهیم نمود.

این فعال کارگری با اشاره به تبصره 33 لایحه برنامه ششم توسعه در رابطه با پرداخت 75 درصد حداقل دستمزد به کارجویان زیر 29 سال به مدت دوسال گفت: بدون تردید، این لایحه به هرج و مرج و سوء استفاده کارفرمایان می انجامد.

وی در تشریح این مطلب گفت: ما در حال حاضر با نظام متناسب عرضه و تقاضا در بازار نیروی کار روبرو نیستیم و همواره عرضه نیروی کار بیشتر از تقاضا است، بنابراین، چنین طرح هایی راه را برای سوء استفاده و تضییع حقوق نیروی کار باز می گذارد.

ابوی افزود: جدا از این که خانوارهای کارگری چگونه می توانند با 75 درصد حداقل دستمزد امرار معاش نمایند ، این قانون با تزریق نیروی کار ارزان به بازار کار، سیکل معیوب اخراج و جایگزینی نیروها را فعال می سازد.

این فعال کارگری ادامه داد: بنابراین ، با گذشت دو سال از استخدام کارجویان زیر 29 سال، کارفرما اقدام به اخراج و جایگزینی آنها با کارجویان جدید  زیر 29 سال می نماید و این گردونه معیوب تنها به نفع کارفرمایان ادامه خواهد یافت.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با بیان این که دولت برای وضع و اعمال سیاست های انگیزشی باید از جیب خود هزینه کند گفت: اگر مشکلات اقتصادی به مرحله بحرانی رسیده است، دولت دست به کار شود و از محل درآمدهای خود مشوق های اقتصادی به صاحبان مشاغل و  بنگاههای اقتصادی ارائه نماید.

وی ادامه داد: قرار نیست جور تحریم ها و بحران های اقتصادی فقط بر گردن مردم باشد و دولت از زیر تعهدات خود شانه خالی کند.

ابوی در پایان با اشاره به پیشنهاد افزایش سن و سابقه بازنشستگی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: این پیشنهاد نیز در راستای فراافکنی ها و اهمال در انجام وظایف قانونی دولت است.

وی ادامه داد:به جای این که بحران صندوق های بازنشستگی با تضییع حقوق کارگران و افزایش سن و سابقه بازنشستگی مرتفع گردد، بهتر است دولت بدهی های خود را به صندوق ها از جمله صندوق تامین اجتماعی پرداخت نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز