خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامعلوم سهام کارگران بازنشسته آردل

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۰۰۴

کارگران بازنشسته شرکت آردل خواهان رسیدگی مسئولان شرکت به تعیین تکلیف میزان سهام خود از این واحد صنعتی شدند.

به گزارش ایلنا، بیش از ۱۰۰ نفر از این کارگران که خود را سهام‌دار شرکت آردل می‌دانند روز گذشته با حضور در تجمع در مقابل محوطه این مجتمع تولیدی اعتراضی خواهان تعیین تکلیف میزان سهام خود شدند.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: سال ۷۵ به ۷۰۰ نفرکارگر شرکت آردل گفته شد که شرکت وارد بورس شده و هر کارگر می‌تواند با خرید ۲۰۰ هزار تومان سهام‌دار شرکت شود.

به گفته کارگران آردل آنزمان هریک از آن‌ها بابت دریافت سبد سهام مذبور مبلغ ۵۰ هزار تومان را نقدی پرداخت کردند و قرار شد که باقیمانده مبلغ بصورت قسطی از حساب آن‌ها کسر شود.

کارگران بازنشسته تولیدی افزودند: حدود بیست سال از خرید سهام شرکت آردل می‌گذرد اما هنوز مدرک مستندی برای استفاده از مزایای سهام نداریم و این درحالی است که شرکت آردل منحل شده و شرکت‌های وابسته نیز تعطیل شده و بعضا به فروش رسیده‌اند.

همچنین آنها می‌گویند که در مراجعه به سازمان بورس به آن‌ها گفته شده، کارفرما مبلغ ۱۵۰ هزار تومان خرید سهام اولیه را نپرداخته است و به همین دلیل سازمان بورس نمی‌تواند به نام کارگران برگه سهام صادر کند.

به نقل از فعالان کارگری گروه صنعتی آردل، این واحد تولیدی هنوزهم توانایی احیا شدن را دارد اما مدیران شرکت با تدابیر شخصی تعداد کارگران را از ۷۰۰ نفر به حدود ۴۰ نفر کاهش داده‌اند و آن‌ها را بازنشسته کرده‌اند.

در همین رابطه مدیر شرکت صنعتی آردل در گفتگو خبرنگار ایلنا گفت: شرکت صنعتی آردل یکی ازشرکت‌های زیر شاخه شرکت کامیار است که به دلیل حمایت نشدن از طرف دولت و وزیر صنایع و اداره کار به این وضعیت کشیده شده است.

 «کریم اقبال» افزود: سهام شرکت آردل به صورت سهامی خاص وارد بورس شد اما با توجه به مشکلات اقتصادی که در بورس نیز تاثیر فراوانی داشت که واحد صنعتی ما هم از این معضل بی‌بهره نماند و الان مدت‌هاست نام واحد صنعتی ما به دلیل زیانده بودن از صفحه بورس حذف شده است.

وی گفت: من مدیر تسویه شرکت صنعتی آردل هستم و تمام کارگران را بازنشسته کرده‌ایم، حدود ۴۰کارگر باقی مانده را نیز برایشان ترک کار آن‌ها را به اداره کرده‌ایم و به کارگران نیز گفته شده به جای تجمع‌های بی‌نتیجه برای احقاق حقوقشان به اداره کار و سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

اقبال درباره تعطیلی واحدهای صنعتی گفت: وقتی حمایتی در این راستا صورت نمی‌گیرد و با حجم بالای کالاهای چینی و گران بودن و نبود مواد اولیه مدیران واحدهای تولیدی را وارار به تعطیلی واحد می‌کند.

وی در خصوص مطالبه سهام کارگران افزود: اگر این کارگران خود را سهام‌دار می‌دانند چرا به سازمان بورس مراجعه نمی‌کنند و اگر واحد صنعتی ما به بورس بدهکار است چرا بورس تاکنون این طلب را از مت مطالبه نکرده است.

مدیر واحد صنعتی آردل تاکید کرد: تا زمانی که واردات ادامه دارد تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی امری غیرقابل پیشگیری است و اگر وزیر صنایع و اداره کار و وزیر بازرگانی به داد مشکلات واحدهای تولیدی کشور نرسد باید هر روز شاهد تعطیلی چند واحد تولیدی در کشور باشیم.

وضعیت نامعلوم سهام کارگران بازنشسته آردل

وضعیت نامعلوم سهام کارگران بازنشسته آردل

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز