خبرگزاری کار ایران

گزارش تحلیلی ایلنا از روند پیگیری مشکلات صنایع چوب و کاغذ مازندران؛

صندوق توسعه ملی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را رونقی تازه می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۱۲

با توجه به نیاز کشور به کاغذ، راه اندازی خط جدید تولید از الزامات بقای این شرکت در صحنه تولید و اقتصاد ملی است و نقش محوری را برای بی نیاز شدن کشور از واردات بخشی از نیاز کاغذ مصرفی را ایفاء خواهد نمود.

استاندار مازندران، ربیع فلاح با وجود تمامی مشغله‌های کاری و مسئولیت‌هایی که به عنوان نماینده عالی دولت در استان دارند، به جد پیگیر مشکلات فراروی صنایع چوب و کاغذ مازندران است و تاکید ویژه‌ای بر ارتقاء جایگاه این شرکت به عنوان قطب صنعت تولید کاغذ در کشور و خاورمیانه دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، این مطلب را روغنی گلپایگانی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان نموده و ضمن قدردانی ویژه از تمامی مسئولان کشوری به ویژه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت که به طور جدی پیگیر مشکلات و طرح‌های توسعه این واحد بوده و دستورات لازم را برای تقویت این مجتمع صنعتی صادر نموده‌اند، تصریح می‌کند: مجمع محترم نمایندگان استان در مجلس و استاندار دلسوز به صورت ویژه پیگیر امورات این شرکت هستند و انصافاً جناب دکتر ربیع فلاح استاندار محترم، دید‌گاه‌هایی کاملاً مثبت برای رشد و اعتلای چوب و کاغذ مازندران دارند که در جای خود ستودنی‌ست.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به برگزاری نشست‌های ویژه با استاندار برای پیگیری مسایل این شرکت، تصریح می‌کند: جناب دکتر ربیع فلاح دیدی روشن و کاملاً کار‌شناسانه به فعالیت‌های این شرکت داشته و رهنمودهای ارزنده‌ای برای ما ارایه نموده‌اند که مایه خرسندی و مباهات این مجموعه است.

دعوت از بازرگانان و تجار منطقه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع چوب و کاغذ مازندران در شرایط دشوار تحریم‌های بین المللی، تعامل بیش از پیش با تولید کنندگان و صنعتگران استان و ملی برای تولید قطعات صنعتی مورد نیاز ماشین آلات این واحد و گسترش تعاملات این شرکت با تولیدکنندگان کوچک کاغذ و مقوا در منطقه و استان جهت تامین مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ مازندران از جمله راهکارهای پیشنهادی استاندار محترم مازندران برای بهبود وضعیت تولید و تحقق اهداف این شرکت است.

به گفته روغنی گلپایگانی مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران، استاندار ضمن تاکید بر رعایت موارد و مقررات زیست محیطی از سوی این واحد عظیم صنعتی، حمایت مالی شرکت از صاحبان اراضی کشاورزی در استان به منظور توسعه زراعت چوب و تامین مواد اولیه واحد و قطع وابستگی به مبادی خارجی را از دیگر راهکارهای خود برای برون رفت چوب و کاغذ مازندران در شرایط فعلی و سال‌های آتی ذکر نموده و قول مساعد داده‌اند که برای تسهیل در مقررات سختگیرانه واردات چوب همکاری‌های لازم را به عمل آورده و حمایت‌های عملی از شرکت را معمول دارند.

در نشست‌های مشترک مدیرعامل و استاندار مازندران، ایشان با اشاره به اینکه بخشی از سهام این مجتمع متعلق به سازمان تامین اجتماعی و بانک ملی است، تاکید نموده که از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم که شرایطی فراهم شود تا برای اجرای طرح‌های توسعه این واحد تامین اجتماعی و بانک ملی تسهیلات لازم را در اختیار چوب و کاغذ مازندران بگذارند.

مدیر عامل این واحد صنعتی در ادامه مطالب خود بر تداوم حمایت مسئولان استانی و کشوری از این واحد تولیدی تاکید نموده و تصریح می‌کند: به آینده روشن چوب و کاغذ مازندران اعتماد کامل دارم.

در سالی که به اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، به سال حماسه سیاسی و اقتصادی مزین شده، همت والای مسئولان محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی و متولیان صنعت برای گره گشایی از مشکلات این بخش اشتغال زا ستودنی است در همین راستا مسئولان دلسوز استان مازندران و منتخبان استان در خانه ملت کمر همت بسته‌اند تا صنعت در استان جان تازه‌ای بگیرد و اشتغال رونق یابد.

این مطلب چکیده مهم‌ترین اظهارات روغنی گلپایگانی مدیرعامل مجتمع عظیم چوب و کاغذ مازندران، بزرگ‌ترین واحد تولید انواع کاغذ در ایران است.

مهرماه ۹۲؛ پس از نشستی مهم در دفتر وزیر

با هدف بررسی مشکلات و مسایل پیش روی کارخانه بزرگ چوب و کاغذ مازندران جلسه‌ای در دفتر وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود؛ در این جلسه آقایان دامادی نماینده دلسوز مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران با ارایه گزارشی، مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را در جریان آخرین وضعیت شرکت قرار می‌دهند.

ابتدا روغنی گلپایگانی مدیر عامل شرکت چوب و کاغذ مازندران از اولویت‌های خود در این واحد سخن گفته و تاکید دارد که به کارگیری نیروهای انسانی متخصص و بهره‌مندی از نقطه نظرات کار‌شناسان در قالب نظام پیشنهادات اهدافی بوده‌اند که مدیریت ارشد واحد آن‌ها را مدنظر قرار داده تا همواره به روز باشیم و برنامه ریزی‌ها بر اساس واقعیت‌های بازارهای داخلی و بین المللی انجام پذیرد.

این مدیر بخش صنعت در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید می‌نماید که راه اندازی خط سوم تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران از الزامات بقای این شرکت است.

مدیر عامل بزرگ‌ترین کارخانه تولید چوب و کاغذ کشور ادامه می‌دهد: با توجه به نیاز کشور به کاغذ، راه اندازی خط جدید تولید از الزامات بقای این شرکت در صحنه تولید و اقتصاد ملی است و نقش محوری را برای بی‌نیاز شدن کشور از واردات بخشی از نیاز کاغذ مصرفی را ایفاء خواهد نمود.

لازم به یادآوری است شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با ظرفیت تولید ۱۷۵ هزارتن کاغذ شامل ۹۰ هزار تن کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر و ۸۵ هزار تن کاغذ فلوتینگ و البته با رعایت تمامی موازین تولید واستاندارد، حفظ و احیا و بهره برداری اصولی از جنگل‌های کرانه دریای خزر، کاهش وابستگی کشور به واردات، جلوگیری از خروج ارز، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه و کشور، اهداف مقدس و والایی را پیگیری نموده و تلاش دارد گام‌هایی ارزنده برای رشد و تعالی صنعت کشور در این عرصه بردارد.

روغنی گلپایگانی که نتیجه بخشی طرح‌های توسعه‌ای این شرکت و افزایش میزان تولید به دغدغه‌های اصلی او تبدیل شده به تولید خمیر کاغذ از کارتن‌های باطله(occ) به عنوان یک پروژه مهم در این واحد اشاره نموده که ظرف ۱۸ ماه آینده افتتاح خواهد شد اشاره می‌نماید و در مجموع پیش بینی اشان این است که ظرفیت تولید در این واحد از ۱۷۵ هزارتن فعلی به ۳۲۵ هزار تن افزایش یابد.

وی موضوع جالبی را هم در قالب آمار ارایه می‌کند:

پروژه(occ) یک پروژه زیست محیطی است که طی آن شرکت با بازیافت مواد باطله سلولزی گام‌های بلند و ارزشمندی در جهت استفاده بهینه از منابع ملی برمی دارد و سهم به سزایی در کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات تولیدی و مهم‌تر از همه کاهش مصرف چوب تا میزان ۱۲۰ هزارتن در سال خواهد داشت.

مهندس نعمت‌زاده وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به بحثمهم تولید و لزوم حمایت همه دستگاه‌ها از این بخش در قالب پیام نوروزی معظم له سخن به میان آورده و تاکید دارند که حمایت از تولید ملی از مهم‌ترین اولویت‌های مقام رهبری است.

وی نکته جالبی را مورد اشاره قرار می‌دهند «از بدو تاسیس چوب و کاغذ مازندران شخصاً نظارت‌هایی بر عملکرد این شرکت داشته‌ام و با وجود تمامی مشکلات داخلی و بین المللی از جمله تحریم‌ها، سیر صعودی این واحد کاملاً مشخص است».

وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور آشکار بر حمایت قاطع دولت و این وزارتخانه از چوب و کاغذ مازندران تاکید دارد و می‌گوید:

«کاغذ محصولی استراتژیک است و چوب و کاغذ مازندران اهمیت زیادی برای کشور دارد؛ امروز باید توجه مسئولان کشوری و استانی به صنایع چوب و کاغذ مازندران معطوف شود».

وی ادامه می‌دهد: «اخذ تسهیلات ارزی و ریالی و راه اندازی خط سوم تولید از ضرورت‌های صنایع چوب و کاغذ مازندران محسوب می‌شود.»

نعمت‌زاده همچنین از آمادگی کامل این وزارتخانه برای هرگونه مساعدت و تامین بخشی از منابع ارزی و مالی مورد نیاز این شرکت خبر داده و تاکید دارد که با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده، چوب و کاغذ مازندران باید به قطب صنعت تولید کاغذ در خاورمیانه تبدیل شود.

محمد دامادی نماینده شهرستان ساری و می‌اندرود در اظهارات خویش از مدیریت علمی روغنی گلپایگانی و همراهی صمیمانه متخصصان و ۲۵۰۰ کارگر شریف این واحد برای اعتلای صنعت چوب و کاغذ سخن گفته و کمبود مواد اولیه و مشکلات مربوط به نقدینگی را مورد اشاره قرار داده و مطالب خود را این چنین ادامه می‌دهند:

«با توجه به تعرفه بالای واردات مواد اولیه مورد نیاز شرکت به ویژه مقررات سختگیرانه واردات چوب نیاز است تا راه اندازی خط تولید occ که مواد اولیه آن از کاغذ باطله تامین می‌شود، مورد عنایت خاص مسئولان محترم کشوری و استان قرار گیرد.»

در این جلسه یک ساعته وزیر محترم صنایع قول می‌دهد که:

- ازصندوق توسعه ملی به شرکت مساعدت شود

- تلاش برای راه اندازی کارخانه occ

- تشکیل کارگروه برای افزایش تولید و اشتغال زایی در این واحد

به تازگی استاندار مازندران، ربیع فلاح در نشستی که با روغنی گلپایگانی مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران داشته‌، قول پیگیری مشکلات این واحد عظیم صنعتی و تلاش برای راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای از طریق کمک‌های صندوق توسعه ملی را داده‌ است.

توجه داشته باشیم که صنایع چوب و کاغذ مازندران در حال حاضر زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۲۵۰۰ نفر را فراهم نموده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم با فعالیت این واحد امرار معاش می‌نمایند.

اول این گزارش از همت مسئولان محترم کشوری و استانی برای رفع گره‌های بعضاً کور صنعت به نقل از مدیر عامل محترم صنایع جوب و کاغذ مازندران در سال حماسه سیاسی و اقتصادی سخن گفتیم.

اگر متن گزارش را خوانده باشید متوجه خواهید شد که متن بالا بیراه نبوده و به هیچ وجه شعار و بزرگ نمایی نیست، آنچه اتفاق افتاده واقعی است و عوامل و دست اندرکاران شرکت، کارگران و تمامی مسئولان استان به نتیجه اقدامات صورت گرفته کاملاً خوش بین هستند.

وزیر محترم صنعت قول داده‌اند، نماینده عالی دولت پیگیر هستند و نمایندگان محترم استان ناظربر روند انجام امورو استان پرظرفیت مازندران در انتظار تحولی بزرگ در عرصه اقتصادش.

در انتها، اهم موارد اعلامی از سوی مدیر عامل محترم چوب و کاغذ مازندران در نشست خبری ارائه می‌شود:

- در حال حاضر دو دستگاه ماشین تولید در شرکت با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن فعال است و با راه اندازی خط سوم، این میزان به ۳۲۵ هزار تن افزایش خواهد یافت.

- مدیریت شرکتهای نکا چوب و چوب فریم به صنایع چوب و کاغذ مازندران واگذار شده و اکنون در حال تغییر ساختار آن‌ها هستیم.

- صنایع چوب و کاغذ مازندران نیازمند نیروگاه ۳۰ تا ۵۰ مگاواتی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک زمینه احداثآن فراهم شود.

- توسعه ماشین‌های کاغذ، تولید خمیر از کاغذباطله، احداثنیروگاه ۵۰ مگاواتی، چوب پلاست، تولید الوار چوبی، کاغذ لمینت و کاغذ سوپر کلندر جزو طرح‌های توسعه‌ای در مرحله مطالعاتی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز