خبرگزاری کار ایران

در استان کردستان؛

روایتی از سه سال دوندگی کارگران آجر شیل برای دریافت حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۲۱۶

کارگران اخراجی کارخانه آجر ماشینی«شیل» در کرستان از سه سال تلاش بی‌نتیجه برای دریافت مطالبات معوقه‌شان خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، 18کارگر قرار دادی کارخانه آجر ماشینی «شیل» که از سال 91 با تعطیلی کارخانه بیکار شده اند، با ادامه یافتن بلاتکلیفی‌شان تا به حال چندین بار به نهادهای استانی و شهرستانی مراجعه کرده‌اند اما تا کنون از این رایزنی‌ها نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کارگران می‌گویند؛ پس از آنکه کارخانه آجر ماشینی شیل به دلیل مشکلات مدیریتی  تعطیل اعلام شد، 35 کارگر قراردادی و 150 کارگر فصلی بیکار شدند. 

بنا بر این گزارش، پس از آنکه کارگران در نیمه دوم سال 91 به اداره کار سنندج شکایت کردند، کارفرما از حکم اداره کار برای پرداخت مطالبات کارگران تبعیت نکرد و پرونده به دادسرای سنندج ارجاع شد.

به گفته کارگران با ارجاع پرونده کارگران آجر شیل به دادسرای سنندج، بخشی از اموال کارخانه  در سال 92 به نفع کارگران مصادر شد اما بعد از یکسال کش وقوس17 نفر از کارگران قراردادی با فروش اموال کارخانه توانستند به مطالبات خود دست یابند اما در این میان هنوز تکلیف 18 کارگر دیگر مشخص نشده است.

کارگران می‌گویند در طول سه سال گذشته بارها در مقابل کارخانه تعطیل شده و نهادهای مختلف دولتی تجمع کرده‌اند و اما صدای‌شان به جایی نمی‌رسد و هیچ مقام مسئولی به مطالبات‌شان توجهی نشان نمی‌دهد.

گفتنی است کارخانه آجر ماشینی «شیل» در 5 کیلومتری جاده سنندج به کرمانشاه  واقع شده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز