خبرگزاری کار ایران

اداره کار قروه خواستار تایید حکم اخراج کارگران فولاد زاگرس شد

دیوان عدالت اداری رای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار قروه به اخراج کارگران فولاد زاگرس را تایید نکرده است. کارگران پیش از این اداره کار قروه را به کارشکنی و همراهی با کارفرما متهم کرده بودند.

منابع کارگری ایلنا می‌گویند دیوان عدالت اداری ضمن شکستن آرای هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار قروه خواستار بررسی مجدد شکایت کارگران فولاد زاگرس در شعبه هم ارز شده است.

این رای به درخواست کارگران فولاد زاگرس که در شهریور ماه پارسال در اعتراض به تایید اخراجشان در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار قروه در دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند، صادر شده است.

بنابر گفته منابع کارگری، اداره کار قروه در واکنش به شکسته شدن آرای صادره علیه کارگران درخواست تجدید نظر کرده است. اقدام این نهاد دولتی خشم کارگران فولاد زاگرس را برانگیخته است.

رئیس اداره کار قروه  علیرغم تماس خبرنگار ایلنا حاضر نشد دلایل پافشاری اداره متبوعش بر اخراج کارگران را توضیح دهد. مدیران ارشد اداره کل کار کردستان نیز از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، اگر رای اولیه دیوان عدالت اداری در تجدیدنظر تایید شود، شکایت کارگران فولاد زاگرس این بار در اداره کار یکی از شهرستان‌های همجوار قروه بررسی می‌شود.

گفتنی است کارخانه فولاد ذوب آهن زاگرس با زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در قروه از شهرستان‌های کوچک استان کردستان واقع شده است.

کد خبر : ۲۷۸۱۵۹