خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران؛

دریافتی بازنشستگان یک چهارم سبد زندگی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۲۷۳

بین در آمد و سبد هزینه جامعه کارگری کشور یک اختلاف تقریبا یک میلیون تومانی وجود دارد / اگر شاخص سبد هزینه یک کارگر یا بازنشسته را درنظر بگیریم حقوقی که ماهانه دریافت می کنند یک چهارم سبد هزینه زندگی را پر نمی کند.

دبیر خانه کارگر مازندران گفت: کارگران و بازنشستگان سراسر کشور منتظر دریافت سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان از دولت تدبیر و امیدهستند.

«نصرالله دریابگی» با بیان اینکه یکی از اصلی ترین نگرانی جامعه کارگری کشور بویژه در استان مازندران، تامین سبد هزینه خانوار است افزود: با توجه به اینکه کارگران شاغل در استان مازندران سال جاری را با بحرانهای همانند کاهش تولید، اخراج، تعدیل.. پشت سر گذاشته اند برای تامین مایحتاج روزانه خود دچار مشکل هستند.

او با بیان اینکه بین در آمد و سبد هزینه جامعه کارگری کشور یک اختلاف تقریبا یک میلیون تومانی وجود دارد، افزود: اگر شاخص سبد هزینه یک کارگر یا بازنشسته را درنظر بگیریم حقوقی که ماهانه دریافت می کنند یک چهارم سبد هزینه زندگی را پر نمی کند.

به گفته دبیر کانون بازنشستگان استان مازندران تعداد زیادی از بانشستگان مازندرانی برای تامین مایحتاج روزانه خود ناچارا بعد از بازنشسته شدن با وجود کهولت سن، شغلی دیگری برای خود پیدا کنند و اغلب کارهایی که آنان انجام می دهند جزء مشاغل کاذب محسوب می شوند.

او با بیان اینکه مازندران بیش از۱۲۰ هزار مستمری بگیر دارد که متوسط حقوق ماهانه شان ۶۵۰ هزار تومان است، اظهار داشت: این درحالی است که هزینه متوسط خانواده یک کارگر بازنشسته حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان است.

دریاییگی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری از دولت تدبیر امید در اختصاص سبد ویژه رمضان به کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت باید از طریق وزارت کاروتامین اجتماعی سبد کالا ی رایگان در اختیارکارگران شاغل وبازنشسته قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز